تلاش رسانه های صهیونیستی برای مسموم کردن فضای مذاکرات هسته ای ایران

در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رژیم صهیونیستی از روز گذشته حملات و انتقادات شدید اللحنی را علیه آمریکا و برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی،  تل‌آویو اتهامات مستقیمی را متوجه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا کرد و خبرنگار سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت که مسئولان ارشد دفتر نخست وزیری اسرائیل، باراک اوباما را به اتخاذ سیاست مدارا و نرمش در قبال ایران متهم می‌کنند.
یدیعوت آحارانوت افزود: این مسئولان اسرائیلی تاکید می‌کنند که اوباما در قبال ایران خود را فریب می‌دهد .
از سوی دیگر "داوو واسگلاس"، مسئول اسبق دفتر نخست وزیری اسرائیل در زمان آریل شارون در مقاله‌ای که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت آن را منتشر کرد، نوشت: با وجود تهدیدات مستمر و مکرر اسرائیل در استفاده از گزینه نظامی علیه ایران برای مقابله با برنامه هسته‌ای این کشور، اما واقعیت امر این است که این تهدیدات هیچ‌گاه عملی نخواهد شد.
وی دلیل عدم اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را در یک امر می‌داند و آن اینکه آمریکا هیچ‌گاه به تل‌آویو اجازه این اقدام را نخواهد داد و با نزدیکی تهران و واشنگتن به یکدیگر و دستیابی به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران، این گزینه بیش از پیش غیر عملی‌تر خواهد شد.
داوو واسگلاس همچنین تلاش رسانه‌های اسرائیلی برای قانع کردن غرب به خطر هسته‌ای ایران و ضرورت اقدام نظامی علیه تهران را به سخره گرفت.
از سوی دیگر "ناحوم بریناع"، تحلیلگر برجسته رژیم صهیونیستی در تحلیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: هم اکنون عربستان سعودی و اسرائیل بیش از هر طرف بین‌ المللی دیگری از برنامه هسته‌ای ایران بیمناک هستند. این درحالی است که هیچ یک از طرف‌های بین المللی نیز حاضر نیستند، با ایران وارد جنگ شوند.
اما در خصوص آمریکا بریناع بر این باور است که آمریکا درحالی پای به مذاکرات می‌گذارد که بیش از هر زمانی در موضع ضعیف و منفعل چه در بعد داخلی و چه در سطح خارجی قرار دارد و همین موجب می‌شود تا احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به صفر برسد.
این درحالی است که رادیو رژیم صهیونیستی نیز اقدام به پخش سخنانی از زهافا گلئون، رئیس حزب اسرائیلی میرتس کرد که درباره ایران گفت، هم اکنون اسرائیل با مشکلات داخلی مواجه است که تهدید آن کمتر از تهدید ایران برای اسرائیل نیست.
رئیس حزب میرتس در ادامه با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در قبال ایران گفت که سیاست ایران هراسی نتانیاهو در غرب تنها انزوای بیش از پیش تل‌آویو را به دنبال دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار