فارن پاليسي:

شرمن، مددکار اجتماعي که مذاکره کننده ارشد هسته اي امريکا شد

"فارن پالسي"در گزارشي نوشت:"وندي شرمن" معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور سياسي و مذاکره کننده ارشد هسته اي اين کشور ، مددکار اجتماعي که به مذاکره کننده هسته اي امريکا تبديل شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين پايگاه در گزارشي به قلم يوچي آورد:شرمن عضوي از هيئت مذاکره کننده امريکا بود که در دهه 1990 ميلادي با "کره شمالي" وارد مذاکره شد و اکنون رياست هيئت مذاکره کنندگان امريکا را در مذاکرات روز سه شنبه با مقامات بلند پايه ايراني و گفتگو درباره وضعيت آينده برنامه هسته اي اين کشور ، برعهده دارد.
وي که خارج از وزارت امور خارجه امريکا کمتر شناخته شده است ، وظيفه فوق العاده دشوارِ تصميم گيري درباره اين موضوع را برعهده دارد که آيا لحن ميانه رو "حسن روحاني" ، رئيس جمهور جديد ايران بدان معنا است که تهران آماده باز کردن درهاي تاسيسات هسته اي خود به روي بازرسان بين المللي و توقف غني سازي انواع خاص اورانيوم خود است و يا آن که تلاش دارد امتيازاتي از غرب کسب کند.
"وندي شرمن" از قانونگذاران خواسته است اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را تا زماني که وي بتواند ميزان جديت آمادگي ايرانيان را براي مذاکرات بسنجد ، متوقف کنند.
"شرمن" اعلام کرد اگر معلوم شود که آنها واقعا مايل به پذيرش محدوديت ها در برنامه هسته اي خود نيستند ، دولت امريکا از تلاش کنگره براي اعمال محدوديت هاي جديد بر بخش هاي معادن و عمران ايران حمايت خواهد کرد. 
شرمن افزود : « اما من مي توانم به شما اطمينان دهم که اگر به مذاکرات پانزدهم و شانزدهم اکتبر با برنامه اي واقعي و قابل بررسي نياييد ، کنگره ما وارد عمل خواهد شد و ما نيز از آن ها حمايت خواهيم کرد. به عبارت ديگر يا بايد منتظر معامله و يا آماده متحمل رنج اقتصادي بيشتر باشند."

گفتني است، "شرمن" متولد مريلند و فارغ التحصيل رشته مطالعات شهري و جامعه شناسي است و مدرک فوق ليسانس خود را از  دانشگاه مريلند دريافت کرده است. برخلاف بيشتر مقامات  وزارت امور خارجه امريکا ، وي در ابتداي کار خود در زمينه سياست هاي متعصبانه و فعاليت هاي اجتماعي و نه ديپلماسي ، مشغول به کار بود . وي سال ها مديريت موفق در بخش هاي مختلف داشته است که از جمله آنها مي توان به رياست " ليست اميلي" از اصلي ترين منابع تامين مالي فعاليت زنان و نامزدهاي سياسي دموکرات و نيز مديريت دفتر رفاه کودکان مريلند اشاره کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار