رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي گفت:سال گذشته اولیای دانش‌آموزان ۵۸ میلیارد تومان مشارکت مالی داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فرشته حشمتیان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: سال گذشته يكصد هزار و ۸۸۸ دوره آموزش خانواده برگزار شد كه در مجموع شش ميليون و ۸۹۵ هزار و ۴۸ نفر در آن دوره ها شركت كردند.  
 
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه ساختار جديد از سال ۸۹ تا ۹۰ مورد آسيب شناسي قرار گرفت، افزود: از سال ۹۰ نيز پيگيري هاي جدي براي تغيير ساختار انجام شده است.  
حشمتيان ادامه داد: چنانچه انجمن اوليا و مربيان همچون ساختار قبلي به صورت مستقل عمل كند اثربخش تر بوده و تاريخچه خود را حفظ خواهد كرد كه تمام اين تصميمات به سياست هاي وزير وقت برمي گردد.  
رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي درباره مكانيزم جمع آوري وجوه در قالب مشاركت مالي اوليا، گفت: به اسناد ماده ۱۱ قانون شوراهاي آموزش و پرورش كه از قوانين موثر مجلس شوراي اسلامي است، زمينه مشاركت اوليا در برنامه هاي مدارس و دريافت وجوه بصورت مشاركتي و اختياري فراهم شده است.  
وي تصريح كرد: در اين قانون عنوان شده هزينه هاي دريافتي بايد تنها در مدرسه و براساس نياز دانش آموزان هزينه شود و اعمال نظر دفتر فعاليت انجمن اوليا و مربيان مدارس در قالب صورت جلسات و مستندات مورد توجه قرار گيرد و عملكرد مدارس نيز از طريق همين دفتر ارزيابي شود.  
حشتميان ، گفت: اوليا بايد پرسشگر باشند به طوري كه بايد در قبال پرداخت شهريه انتظار اقدامات عملياتي از مديران مدارس داشته و بدانند كه نياز دانش آموزان در پايه هاي مختلف تحصيلي به اقتضاي شرايط منطقه و سن آنها متفاوت است.  
وي با بيان آنكه انجمن اوليا و مربيان مدارس نقش نظارتي در دريافت شهريه از اوليا را برعهده دارند، اظهار داشت: اين انجمن بايد جايگاه هدايتي و نظارتي خود در تمام مدارس اعم از دولتي و غيردولتي را حفظ كند.  
حشتميان ادامه داد: مدارس غيردولتي براساس سه اساس هدايت، حمايت و نظارت اداره مي شوند چرا كه والدين سرمايه هاي مادي خود را در اختيار مدارس قرار مي دهند تا فرزندانشان در اين گونه مدارس تربيت شوند، براين اساس انتظار آنها از مدارس غيردولتي بيشتر و ويژه است.  
 
وی عنوان کرد: البته انجمن اولیا و مربیان مدرسه مشارکت سه گانه در سه موضوع تربیت، آموزش و مسائل مالی دارند که تجمیع نیز با این نگاه انجام شد البته معتقدم اگر انجمن اولیا و مربیان به یک مرکز تفکیک شود اثرگذاری آن بیشتر می‌شود که این موضوع بستگی به سیاست‌های وزیر وقت دارد.
وی خاطرنشان کرد:انجمن اولیا و مربیان در مدارس دولتی و غیردولتی نباید نقش خود را کمرنگ کند عنوان کرد: در مدارس غیرانتفاعی والدین انتظار خدمات ویژه‌ای دارند بنابراین باید به این مدارس توجه بیشتری داشت تا انگیزه سرمایه گذاری کمرنگ نشود. هم اکنون گروه تخصصی مرتبط با توسعه مدارس غیردولتی تشکیل شده است که در حال پیگیری موضوع است.
برچسب ها: کمک ، والدین ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار