یورونیوز: 1+5 جدیت ایران را در ژنو مورد تقدیر قرار داد

اولین روز از دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ در حالی به پایان رسید که به گفته عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، قدرت های غربی از پیشنهاد ارائه شده توسط ایران برای حل و فصل مناقشه بر سر برنامه هسته ای، استقبال کرده اند و جدیت ایران در این راستا را مورد تقدیر قرار داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، به گفته عراقچی، مذاکره کنندگان موافقت کرده اند که جزئیات مطرح شده در گفتگوهای صبح روز سه شنبه را محرمانه نگه دارند.
 
عراقچی، در پایان اولین روز مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: «طرف های مقابل هم از جدیتی که در مذاکرات و در نحوه بیان مطلب و در طرح ایران بود استقبال کردند و قرار است که مذاکرات ادامه پیدا کند. طرح ایران محرمانه است و تا زمان حصول به نتیجه، محرمانه باقی خواهد ماند.»
 
عراقچی در ادامه افزود: ما حاضر نیستیم که در تاریکی گام برداریم. حاضر نیستیم که در ابهام حرکت بکنیم که در آینده چه خواهد شد. از همین الان باید هدف روشن باشد، مسیر روشن باشد، زمان مشخص باشد. هر کاری، هر اقدامی، هر گامی در چه فاصله زمانی صورت می گیرد.
 
به گفته یکی از مقامات اتحادیه اروپا، ارائه پیشنهادهای ایران حدود یک ساعت طول کشید و حاوی برنامه ریزی هایی برای پاسخ دهی به نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای این کشور بود.
 
مایکل مhن، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام داشت که برای نخستین بار مذاکرات فنی بسیار مشروحی مطرح شد.
 
گفته می شود پس از سال ها اختلاف، مذاکراتی سازنده میان دو طرف صورت گرفته است.
 
گفتگوهای میان ایران و گروه ۱+۵ روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ادامه پیدا می کند.
برچسب ها: یورونیوز ، ایران ، هسته ای ، ژنو ، iran ، geneva
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار