10 مخترعی که قربانی اختراعشان شدند +عکس

تغییرات بسیار وسیع و گسترده ای که ما امروزه در جهان شاهد آن هستیم مدیون تلاش ها و زحمات شبانه روزی دانشمندانی است که به صورت شبانه روزی برای پیشرفت علم و دانش تلاش کرده اند. در این میان تعدادی از این دانشمندان حتی جان خود را در این راه از دست دادند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در طول تاریخ بشر اختراع های بسیاری صورت گرفته است. اختراعاتی در زمینه های مختلف مثل هوانوردی ، علوم پزشکی ، مهندسی و یا اتومبیل ها و بسیاری موارد دیگر که زندگی بشر را برای همیشه تغییر داد. اما در بسیاری موارد و در زمان آزمایش های اولیه این وسایل آنچنان که باید امن نبودند و به مرگ سازندگان خود منجر شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مخترعینی آشنا کنیم که با اختراع خود کشته شدند.

فرنچمین فرمینت

درسال 1772 فردی به نام "فرنچمن فرمینت" تلاش کرد تا اولین وسیله تنفس زیر آب را بسازد. این وسیله هوای تنفس شده را به داخل لباس غواصی می برد و سپس به کمک وسیله های خاصی که درآن قرار گرفته بود تصفیه می شد. این وسیله اولین لباس غواصی است که در دنیا اختراع شد اما به هر حال مشکلات فراوانی داشت و همین باعث شد تا مخترعش پس از 20 دقیقه که زیر آب بود به علت تمام شدن اکسیژن جانش را از دست بدهد.

هنری فلوس

در سال 1876 و در حالی که هنوز غواص ها وسیله ای خوب برای رفتن به عمق آب نداشتند این "هنری فلوس" بود که وسیله ای جالب و قابل حمل را اختراع کرد. در ابداع این مرد به جای هوای فشرده شده از اکسیژن فشرده شده استفاده می شد و همین کشنده ترین بخش این اختراع بود. این مرد به همراه اختراعش به عمق 40 متری رفت و هیچوقت برنگشت زیرا به خاطر تنفس اکسیژن خالص جانش را از دست داد.

کارل سوسک

این مرد کانادایی که یک بدلکار بود به خاطر ابداع کپسول نجات و پرش از بالای آبشار نیاگارا به شهرت رسید. این مرد از این پرش توانست جان سالم به در ببرد ولی تصمیم گرفت کپسول دیگری ساخته و آن را از بالای آبشار هوستون در تگزاس به پایین پرت کند. این مرد در سال 1985 پس از پیدا کردن اسپانسر و ساخت کپسول از بالای آبشار به پایین پرید ولی محاسباتش درست نبود و کپسول پس از برخورد با سطح آب تکه تکه شد. شدت جراحاتی که "سوسک" برداشته بود باعث شد تا او روز بعد جانش را از دست بدهد.

ون هو

بر اساس افسانه هایی که در کتاب های چینی آمده است ون هو یکی از مخترعین و البته اربابان چینی بوده است که به خاطر درست کردن صندلی پرنده جانش را از دست داد. این فرمانروا در یکی از ابداعات عجیبش 47 موشک را به صندلی متصل کرد و قصد داشت تا به فضا برود. پس از روشن شدن موشک ها صندلی به آسمان رفت و منفجر شد. پس از آنکه دود و گرد و خاک فرونشست دیگر اثری از "ون هو" نبود و در همان آسمان کشته و پودر شده بود.

فرانز ریشلت



این مرد فرانسوی که در اتریش به دنیا آمده بود مخترع و پیشتاز در زمینه فنون و طراح چتر و چتربازی بود. او در توانست یک چتر خاص را طراحی کند که توسط شخص چترباز پوشیده می شد و پس از پرش چتر آن باز می شد. وی چندین بار به وسیله آدمک این چتر را از طبقه پنجم آپارتمان محل زندگی خود با موفقیت آزمایش کرد ولی میل داشت تا یک تست با انسان نیز انجام دهد. نهایتا در 4 فوریه 1912 او خود با پرش از برج ایفل سعی در آزمایش اختراع خود را داشت که به دلیل باز نشدن چتر وی به زمین برخورد کرد و کشته شد.

اوتو لیلنتال



این مرد آلمانی یکی از اولین انسانهایی بود که به رویای انسان برای پرواز کردن جامع عمل پوشاند. او اولین انسانی بود که به صورت موفقیت آمیز چندین گلایدر را طراحی کرده و ساخت و همچنین چندین پرواز موفق و ثبت شده را با گلایدر را انجام داد و لقب " پادشاه گلایدر " به او داده شد. تصاویر او در بسیاری از نشریات و مجلات جهان چاپ می شد. در 9 آگوست 1896 او در یک پرواز با گلایدر دچار حادثه شد و از ارتفاع 17 متری سقوط کرد. او روز بعد به دلیل شکستگی ستون فقرات از دنیا رفت.

ویلیام بالوک



این طراح و مخترع آمریکایی در سال 1863 یک ماشین چاپ جدید با سرعت بیشتر را طراحی کرده و ساخت. این ماشین که از قطعات متحرک بسیار زیادی تشکیل شده بود یک انقلاب واقعی در صنعت چاپ به حساب می آمد. او در 3 آوریل 1867 و درجریان کار با یکی از ماشین های خود دچار مشکل شده و پای او شدیدا آسیب دید. او چند روز بعد به قانقاریا مبتلا شد و در حین عمل جراحی درگذشت.

جی – پاری توماس



این مهندس و راننده اهل ولز همیشه رویایی شکاندن رکورد سرعت با اتومبیل را داشت. او در این راه و به منظور رسیدن به این هدف اتومبیلی به نام " Babs " را طراحی کرده و ساخت. او در این زمان با رسیدن به سرعت 273 کیلومتر بر ساعت توانست رکورد سرعت را برای خود بدست بیاورد. در سال 1927 رکورد او توسط راننده دیگری شکسته شد و وی به تاریخ 3 مارس 1927 و در حالی که سعی می کرد رکورد جدیدی را با خودروی خود به جا بگذارد دچار حادثه شده و کشته شد.

توماس میدگلی



این شیمیدان آمریکایی مخترع گازهای CFC و بنزین سرب دار بوده است . بسیاری وی را مخربترین موجود زنده بر روی زمین برای اتموسفر زمین می دانند زیرا این دو اختراع او به مرگ بسیاری از انسان ها و مشکلات زیادی برای محیط زیست منجر شد. او در میان سالی به ویروس فلج اطفال آلوده شد که به فلج شدن وی منجر شد. او برای حرکت کردن وتعویض ملافه هادر تخت دستگاهی را طراحی کرد که همین دستگاه باعث خفه کردن و مرگ او شد.

ماری کوری



شاید بتوان لقب معروفترین دانشمند و مخترعی را که با اختراع خود کشته شده است را به ماری کوری داد.این فیزیک دان فرانسوی کاشف رادیواکتیو بود و آزمایشات فراوانی را برای پی بردن به خواص و قابلیتهای این ماده صرف کرد. او در سال 1903 میلادی به دریافت جایزه فیزیک نوبل مفتخر شد. او در 4 جولای 1934 به دلیل ابتلاء به سرطان ناشی از قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته ای از دنیا رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۲:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا ایرانی نیستن واقعا
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
ایرانیا با اخراعاتشون نمیمیرن چون بی عیب و نقصن
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۲۱:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
چرا ما جز اینایی نیستیم که در راه علم تلاش میکنن حالا هی بگید ماری کی بود و کجایی بود...شما خون به مغزتون میرسه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۱۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
جامع عمل نه جامه عمل :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
اگر اينها بخاطر اختراعاتشان نمي مردند نامي از آنها باقي نمي ماند. روحشان فرت
-
حمید
۰۵:۵۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
اینا رو ول کنید...اوتو رو دریابید....اوتو، همون که اسمش تو کتابای فارسی قدیم بود.
Germany
محمد حسین
۲۲:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
خانم ماری کوری کاشف رادیوم و پلونیم هست و ایشان نام پرتوزا را برای این مواد انتخاب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
من ماری کوری هستم ....... چرا ملیت مرا عوض می کنید ؟ ها؟ لهستان وطن من است جانم....................
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
بابا حالا اشتباه پیش میاد شما که آبرو برای نویسنده نذاشتید
Germany
رامین
۲۰:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
باشه بابا فهمیدیم که شما همتون ماری کوری رو میشناسین این همه مطلب نوشتن اون بالا اونوقت همه اومدن گیر دادن به اینکه فرانسویه یا لهستانی مثلا چه فرقی میکنه فرانسوی یا لهستانی بودنش؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
حالا خوبه یه کتاب شیمی سال 3 و پیش دانشگاهی خوندن هی در باره ماری کوری نظر میدن اگه راست میگین در باره بقیه این مخترعین نظر بدین
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۰:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
مرسی خیلی جالب بود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
بد جوری هم مردن. به بدترین شکل
Iran (Islamic Republic of)
محسن حقی
۱۷:۴۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
عالیییییی بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
آفرین به این همه نابغه
Germany
علی
۱۵:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
من هم آخرش با یکی از همین اختراعاتم کشته میشم
من میدونم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۶:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
خدا نکنه داداش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
حالا مثل اینکه دوستان میخوان براش شناسنامه بگیرن اگه تیتر این خبر رو خونده باشید با اون هدف متن رو دنبال مینمودین نه با هدف شناسنامه گرفتن!!!
Iran (Islamic Republic of)
2صفر7
۱۴:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
همه اینا اشتباهه -ماری اهل عربستان سعودی بود اواخر هم تو افغانستان کار میکرد(( ماری بن لادن))
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
ماری کوری فرانسوی-لهستانی بوده،یعنی دوتا ملیتی بوده،،،در لهستان به دنیا اومده و به خاطر همسر فرانسویش فرانسوی هم به حساب میومده.
Italy
poorya
۰۰:۲۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
کاشف مواد پرتو زا اقای بکرل بود نه ماری کوری!!!! خانوم ماری کوری فقط رو این مواد ازمایش میکردن
United States of America
enayati
۲۱:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
مرسی خیلی جالب بود بازهم ازین کارا بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
ماری لهستانی الاصل بود که تو فرانسه زندگی و کار میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
به نظر منم دوستمون راست میگه.قدرت چه حوادثی رو که تحریف نکرده!!!!
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
تاریخ را قدرت مینویسد نه مورخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
به گفته دوستمان آیدا
ماری کوری لهستانی بود نه فرانسوی
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۰:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
ماری کوری لهستانی بود نه فرانسوی!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۲:۱۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
با سلام
ماری کوری کاشف عنصر رادیو اکتیو پولونیوم است که این نام را به افتخار موطن اصلی خود لهستان (poland) نام گذاری کرده است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
ازایرانیاخبری نیسسسس