عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان جنگل‌ها در قطع بی‌رویه درختان بر ضرورت ادغام این نهاد با سازمان محیط زیست تاکید کرد و گفت: بررسی طرح جامع حفاظت از جنگل‌ها بزودی در مجلس کلید می‌خورد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اشاره به تعامل سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها در زمینه ساماندهی جنگل ها افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه رها شدن پسماندها در جنگل و قطع بی رویه درختان جنگلی وجود دارد، باید در مدیریت جنگل ها برای نظارت بیشتر بر وضع بهداشتی جنگل ها تغییر حاصل شود.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل های موجود در کشور تصریح کرد: شاید با توجه به مشکلاتی که جنگل ها در مناطق مختلف کشور دارند با سپردن اداره جنگل ها به سازمان محیط زیست با معضلات کمتری مواجه شوند، زیرا که جایگاه مدیریتی سازمان محیط زیست، در ساماندهی وضع جنگل ها موثر است.

به گفته پیرموذن، اکنون جنگل های کشور با مشکلات جدی روبه روست که حل این مشکلات در کشور ضروری است و باید هر چه سریع تر مورد توجه مسئولان محیط زیست قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ادغام سازمان جنگل ها در سازمان محیط زیست اظهار کرد: اداره جنگل ها نیز باید به سازمان محیط زیست واگذار شود تا مشکلاتی که در زمینه قطع درختان و پسماندهای موجود در جنگل ها وجود دارد برطرف شود، چرا که بسیاری از بیماری های تنفسی از خاک جنگلی آلوده به پسماندها نشأت می گیرد؛ لذا رسیدگی جدی به این موضوع باید در دستور کار محیط زیست قرار گیرد.

پیرموذن با بیان این که کاهش بهره برداری از جنگل ها با همکاری دولت و مجلس بتازگی مطرح شده و فراکسیون محیط زیست نیز بتازگی بررسی آن را کلید زده بیان کرد: در این طرح، صاحب نظران و کارشناسان باید همکاری کنند تا طرحی جامع برای حفاظت از جنگل ها ارائه شود.

وی با تاکید بر این که باید طرح حفاظت از جنگل ها طرح جامعی باشد، تصریح کرد: طرحی که با همکاری دولت و مجلس و ارگان های مربوط تهیه می شود علاوه بر جامع بودن باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشد./س

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، جامع ، حفاظت ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.