مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان:

‌هزینه بالای دارو برای بیماران کلیوی نگران کننده است

مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان گفت: علی‌رغم اعلام معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت هنوز هم هزینه بالای دارو برای بیماران کلیوی نگران کننده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، "محمدرضا طهماسبی" ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: علی‌رغم اعلام معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت مبنی بر پرداخت 700 میلیارد تومان به مراکز بیمه که هزینه دارو به قیمت سال 91 برگردد، این امر هنوز محقق نشده و داروها با اختلاف قیمت بسیار بالا به ویژه برای بیماران خاص ارائه می‌شود.

وی افزود: در بخش بیماران کلیوی که این داروها تا سه برابر قیمت عرضه می‌شود و این در حالی است که عدم مصرف به موقع داروها برای بیماران کلیوی به معنای پس زدن کلیه پیوندی است.

طهماسبی تصریح کرد: این درحالی است که با مشکل کمبود دارو مواجه نیستیم و صرفاً قیمت بالای دارو نگران کننده است.

این مسئول با اشاره به آمار فعلی بیماران کلیوی استان، تأکید کرد: در حال حاضر هزار و 214 بیمار کلیوی در استان تحت پوشش خدمات این انجمن قرار دارند که 563 نفر تحت پیوند کلیه و 335 نفر نیز تحت مراقبت پیشگیری هستند.

طهماسبی با اشاره به آمار روزافزون بیماران کلیوی در کشور، خاطرنشان کرد: در سال 90 افزایش این بیماری در کشور 10 درصد، در سال 91، 15 درصد و در سال 92، 20 درصد پیش‌بینی شده است که لزوم آگاهی و اطلاع رسانی عمومی جهت رعایت مسائل مربوطه و درمان بیماری‎های زمینه‎ای در این زمینه بسیار ضروری است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این که صنعتی شدن زندگی جوامع بشری عاملی مهم در ابتلاء به بیماری‎های کلیوی است، 75 درصد بروز به این بیماری از ناحیه بیماری‎های دیابت و فشارخون است.

این مسئول از تجمیع دو مرکز دیالیز شهر زنجان در بیمارستان ولی عصر(عج) خبر داد و گفت: این مرکز با گنجایش 30 تخت دیالیز در 3 شیفت کاری به بیماران ارائه خدمت خواهد کرد و با پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی زنجان و انجام اولین پیوند کلیه در 6 ماهه دوم سال‌جاری که در زنجان صورت خواهد گرفت، مشکل بیماران این بخش از طریق خدمات استانی مرتفع خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، کلیوی ، دارو ، هرینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.