يک کارشناس سياست خارجي مطرح کرد؛

رضایت طرفین مذاکرات از روند گفتگوها/ وضعيت منطقه به زودي متحول خواهد شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: میان طرفین مذاکره یک وضعیت رضایت حاصل شده و باید خوش‌بین باشیم که مشکلات حل می‌شوند و وضعیت منطقه نيز قطعا دچار تحول خواهد شد.

"حسين معين‌آبادي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخير ايران و گروه 1+5 گفت: آنچه که در ژنو رخ داد نشان‌دهنده اين بود که ما یک برنامه از پیش تعیین‌شده داشتیم.

وي ادامه داد: "دکتر روحانی" پيش از اين با ضرس قاطع سخن از حل مسئله هسته‌ای، ظرف سه ماه و همچنين وجود  یک استراتژی معین که هم رضایت طرف مقابل را جلب کرده و هم منافع ما را تأمین خواهد کرد، گفته بود و اين یک فتح باب قوی از طرف ایران بود.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: به نظر مي‌آيد در اين مذاکرات نگراني‌هاي طرف مقابل در ارتباط با مطالبات جهانی درمورد قضیه هسته‌ای ايران، و حساسیت‌های آژانس و 1+5، از طرف ایران در نظر گرفته شده است.

معين‌آبادي افزود: از طرف دیگر‌ غربي‌ها نیز حق ما را در غنی‌سازی به رسمت شناخته و برای اولین بار یک بیانیه مشترک صادر شد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: میان طرفین مذاکره یک وضعیت رضایت حاصل شده و باید خوش‌بین باشیم که مشکلات حل می‌شوند و وضعیت منطقه نيز قطعا دچار تحول خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نشست ، ژنو ، ایران ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار