گام به گام با جشنواره فيلم كوتاه تهران،

حبيب اله بهمني: پاتوق فرهنگي مهمترين مكان براي اكران فيلم كوتاه

علاقمندان به فيلم كوتاه با تشكيل گروه‌هايي مي‌توانند آثارشان را مورد نقد و بررسي قرار دهند و مهمترين مكان ايجاد پاتوق‌هاي فرهنگي است.

"حبيب اله بهمني" كارگردان سينما و عضو هيات انتخاب جشنواره فيلم كوتاه در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم كوتاه بيان كرد: فيلم كوتاه جريان خاصي دارد و مقدمه‌اي براي ورود به فيلم حرفه‌اي بوده البته دغدغه بعضي از فيلم‌سازان ساخت فيلم كوتاه است و اين عرصه را دنبال مي‌كنند.
وي در خصوص راهكارهاي توجه بيشتر به فيلم كوتاه افزود: علاقمندان فيلم كوتاه مي‌توانند فضايي را براي همديگر ايجاد كنند كه ‌آثارشان در آن مكان به نمايش گذاشته شود و با تشكيل گروه‌ها فيلم‌هايشان را مورد نقد و بررسي يكديگر قرار دهند كه مهمترين مكان براي اكران  اين آثار،‌ايجاد پاتوق فرهنگي براي فيلم كوتاه است.
بهمني اظهار داشت: ممكن است كه فيلم كوتاه مقدمه‌اي براي ساخت فيلم بلند باشد ولي به اين معني نيست كه تنها راه ساخت فيلم‌هاي بلند، فيلم كوتاه باشد.
وي ادامه داد: فيلم كوتاه شرايطش متفاوت بوده و در واقع بيشتر فيلمسازان فيلم كوتاه، از روي عشق و علاقه فيلم مي‌سازند.
عضو هيات انتخاب بخش داستاني، جشنواره فيلم كوتاه تهران تصريح كرد: فيلم كوتاه نيازي به صنعت سينما نداشته بلكه صنعت سينما به فيلم كوتاه نيازمند است و اين به اين معني نيست كه فيلم كوتاه نمي‌تواند حركت خودش را تداوم بخشد.
اين كارگردان اظهار داشت: فيلم كوتاه نقاط قوت و ويژگي‌هاي دارد كه به صنعت سينما كمك مي‌كند و آن پرداختن به سوژه‌هاي خاص و تازه بوده و هزينه‌هاي كمتري دارد.
بهمني گفت: پرداختن به سوژ‌ه‌هاي خاص در فيلم‌هاي حرفه‌اي هزينه‌هاي زيادي را مي‌طلبد.
عضو هيات انتخاب جشنواره فيلم كوتاه گفت: فيلمسازان فيلم كوتاه با دور هم جمع شدن ديدگاههايشان را در زمينه‌هاي فيلم كوتاه با هم به گفتگو بگذارند.
اين كارگردان در خصوص سطح كيفي آثار جشنواره افزود: سطح كمي آ‌ثار رشد بالايي داشته و فيلمسازان زيادي در اين جشنواره شركت كردند.
وي ادامه داد: فيلم‌ها به لحاظ كيفي در مقايسه با سال‌هاي گذشته بهتر شده است.
بهمني ضمن اشاره به اينكه مضمون و ساختار از ملاك‌هاي اصلي انتخاب آثار بود، عنوان كرد: مضمون آثار بايد در قالب مناسب ارائه شده و به ساختار و تكنيك در فيلم‌هايشان توجه كرده باشند.
وي افزود: قضاوت‌ها در انتخاب آثار نسبي است و آثاري وجود داشت كه در كنار ديگر آثار به لحاظ ساختار مشابه بودند.
اين كارگردان اظهار داشت: آثار زياد با كيفيتي در جشنواره حضور داشت اما تعداد معدودي از اين فيلم‌ها به بخش مسابقه راه پيدا كردند و انتخاب اين آثار به اين معني نيست كه بقيه فيلم‌ها فاقد ارزش باشند بلكه به طور نسبي فيلم‌هاي كوتاه انتخاب شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار