بجنورد/

عید غدیر عامل اتحاد است نه اختلاف

امام جمعه ی مو قت بجنورد گفت: عید غدیر عامل اتحاد است نه اختلاف وباید ، اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان حفظ شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی در نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک عید سعید غدیر خم/ ولایت را حلقه وصل دین مبین اسلام و مردم عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ولایت در راس امور مسلمین باشد، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان حفظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر عامل اتحاد است نه اختلاف، گفت: حتی امیرالمومنین علی علیه السلام برای رفع اختلاف بین مسلمانان با خلفا همکاری داشتند و به آنها مشاوره می دادند؛ چرا که آن حضرت حفظ اسلام را از همه چیز واجب تر می دانستند.

امام جمعه موقت بجنورد حفظ ولایت به عنوان یک موهبت الهی و تبعیت از ولی فقیه را سبب اتحاد و جلوگیری از تفرقه در جامعه دانست و گفت: تا زمانی که مردم ایران اسلامی، اتحاد خود را زیر لوای ولایت حفظ کنند، هیچ دشمنی جرات رویارویی با ایران اسلامی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی در ادامه با بیان اینکه روز عید غدیر، روز عید همه ادیان است و همه انبیا جانشینان خود را در این روز معرفی کردند، اضافه کرد: طبق روایات ائمه اطهار علیهم السلام، هر کس این روز را گرامی بدارد، خداوند به زندگی اش برکت می دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک ولادت باسعادت امام علی النقی علیه السلام بر توجه و برگزاری جشن های دینی و مذهبی در جامعه تاکید کرد و افزود: همچنان که برگزاری عزاداری برای ائمه اطهار علیهم السلام دارای ثواب الهی است/ برگزاری مراسم جشن ولادت و جشن های دینی و مذهبی هم ضمن جلب ثواب و اجر الهی، موجب اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در جامعه می شود.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به تعبیر امام خمینی که فرمودند شهادت حاج اقا مصطفی از الطاف الهی است/ گفت: شهادت ایشان جرقه آغاز انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدزاده، و شهید شوشتری 26مهر 1388 در سیستان و بلوچستان/ از ایشان به عنوان علمدار سپاه خراسان شمالی در 8سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: در آن حادثه تروریستی ایشان به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود، نائل شد.

وی همچنین با تبریک هفته تربیت بدنی، ورزش را موجب نشاط و شادابی و جلوگیری از بسیاری بیماری ها دانست و بر توجه بیشتر به ورزش و نشاط در جامعه تاکید کرد/س

برچسب ها: عید ، غدیر ، اتحاد ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.