مشهد/امام جمعه مشهد:

آمریکا و انگلیس دشمن شماره یک جهان اسلام هستند

امام جمعه مشهد گفت: مسلمانان دشمنان و ابزار و عوامل آنان را باید بشناسند چرا که دشمن شماره یک جهان اسلام و ملت‌های مسلمان، آمریکا و انگلیس این دو سنبل استکباری هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به پایان مراسم حج اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری عشق به خدا به عنوان یک کیمیا معجزه گر در کانون وجود ماست و بایستی به دنبال مجموعه عواملی که در این عشق، ما را تایید می کند برویم و توسل و تمسک به اهل بیت بزرگترین ابزار است.

وی در خصوص بازسازی عتبات عالیات نیز ابراز کرد: امیدواریم توسعه در حوزه بازسازی عتبات عالیات از مردم خراسان رضوی و مشهد بیشتر از پیش انجام شود و مردم این استان باید در بازسازی کاظمین به واسطه وجود مرقد مطهر پدر و فرزند حضرت رضا(ع) تامین کننده همه خصوصیات و جزئیات ساختاری و سازمانی حرم امام جواد(ع) و امام موسی کاظم(ع) قرار بگیرند.

آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حج امسال از این مناسک الهی به عنوان کیمیای معجزه‌گر تعبیر شده است، تصریح کرد: این تعبیر مقام معظم رهبری بدین معناست که اثر کیمیا به هر فلزی که برسد ذات آن فلز را عوض می‌کند و به صورت جهشی پیش می‌رود و حج هم در مساله افراد و جامعه و امت اسلامی این نقش کیمیاگری را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه حج در مساله افراد، باطن آلوده افراد را به ذات گران قیمت الهی تبدیل می‌کند، ادامه داد: در مساله جامعه نیز حج همین نقش را ایفا می‌کند بدین معنی که اگر حج در شرایط خودش و در تحت یک مدیریت ولایی نه تحت مدیریت مزدوران جاسوس امریکایی و اروپایی و انگلیسی اداره و اجرا شود عین کیمیا جامعه آلوده و گرفتار اسلامی را مبدل به یک جامعه پیشرفته قالب و پیروز می‌کند.

خطیب جمعه مشهد با تشریح پیام مقام معظم رهبری به حج امسال گفت: معظم له در پیام امسال حج دو تصویر از وضعیت فعلی مسلمانان جهان ارائه دادند و دو کلید و دو راه علاج هم بیان فرمودند.

وی با بیان به اینکه بیداری اسلامی و هویت اسلامی اولین تصویری است که مقام معظم رهبری در پیام خود بدان اشاره کرده‌اند، ادامه داد: مسلمانان در بلاد مختلف، هویت دینی خودشان را از دست داده بودند و یادشان رفته بود که مسلمانند و اینها به وسیله جریان‌های استکباری و استعماری و توجه به یک فرهنگ منحط مدیرنیته ارزش‌های دینی و ارزش‌های فرهنگی اسلامی را از دست داده بودند و هویتشان تبدیل به هویت بیگانه شده بود.

وی افزود: خوشبختانه امروز چیزی که در جامعه اسلامی با همه مشکلات، گرفتاری‌ها و همه به خاک خون کشیده شدن‌ها وجود دارد این است که جامعه مسلمان امروز در بلاد مختلف به برکت این انقلاب اسلامی ما جامعه هویت یاب شده است و بیداری اسلامی باعث شده که امت اسلام به دنبال هویت خودشان بروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر مسلمانان به دنبال هویت خودشان رفتند دیگر هیچ چیز در ثبیت اسلامیت آنان و در اعتلای ارزش‌دینی در جامعه و زندگی آنان نمی‌تواند مانع شود.

امام جمعه مشهد ابتلائات و گرفتاری‌های شنیع مسلمانان در بلاد مختلف اسلامی را تصویر دوم وضعیت امت اسلامی در پیام مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروز اخبار در پاکستان و عراق فقط از به خاک و خون کشیدن ده‌ها و صدها مسلمان مظلوم است.

وی افزود: در حال حاضر اتفاقاتی که در غرب آسیا در حال رخ دادن است یک سلاخی نسبت به زن و مرد مسلمان است و اینکه امریکا و انگلیس از مسلمان مزدور بگیرد که بیایند سینه مسلمان را بشکافد و قلب مسلمان را در دهان بگیرد آنهم به اسم مسلمان و زیر پرچم دین و حمایت از دین این کار را انجام دهد که کار وحشیانه‌ای که قبل از قرون وسطایی انسان‌های وحشی انجام می‌دادند این تابلویی است که آمریکا می‌خواهد از اسلام مقابل چشم مردم دنیا درست کند که اسلام و مسلمانان برگشته‌اند به چندین قرن گذشته و تمدن به توحش آدم خواری، دل خواری و جگر خواری مبدل شده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اتفاقات چند ماه گذشته مصر گفت: در کجای دنیا سابقه دارد که مردم یک کشور پیشرفته متمدن جمع شوند و با حفظ اصول دموکراسی انتخاباتی را برپا و رییس جمهوری را انتخاب کنند و با هر مشکلی که این آقای رییس جمهور دارد یک مرتبه یک عده اسلحه بدست بیایند و مردم را بکشند و رییس جمهور را در زندان به بند بکشند که متاسفانه در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

وی با اشاره به دو راهکار عنوان شده در پیام مقام معظم رهبری اظهار کرد: وحدت یکی از مسایلی است که می‌توان مشکلات جامعه اسلامی را حل و فصل کرد و مسلمانان باید با هر عقیده و نگرشی که دارند در شرایط فعلی دست به دست هم دهند و وحدت را حفظ نمایند و امروز هر ندایی از هر گوشه‌ای و تحت هر عنوانی که بخواهد وحدت امت اسلامی را از هم جدا کند این موضوع یک سربازی بی جیره مواجب برای آمریکا و استکبار است.

آیت‌ا... علم الهدی دشمن شناسی مسلمانان را راه دوم علاج مشکلات جامعه اسلامی دانست و افزود: مسلمانان دشمن و ابزار و عوامل دشمن را باید بشناسند و دشمن شماره یک جهان اسلام و ملت‌های مسلمان آمریکا و انگلیس این دو سنبل استکباری هستند.

وی با بیان اینکه بالاتر از شناخت دشمن، شناخت عوامل دشمن است، تصریح کرد: این موضوع که یک مشت آدم‌ دانسته یا نداسته به عنوان جریان تکفیری از اطراف دنیا در سوریه جمع شوند و به اسم دین و مذهب خرافی و سخیف وهابیت مرد و زن مسلمان را به خاک و خون بکشند از عوامل آمریکا و انگلیس است و امروز دیگر حتی ترکیه و قطر هم از این جریان تکفیری حمایت نمی‌کنند و تمام این جنایات با حمایت و سازماندهی شیطانی عربستان سعودی در حال انجام است.

خدایا به مسلمانان قدرت بصیرت آمیخته با مقاومت عنایت بفرما

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور ما عده‌ای می‌خواهند موضوع دشمنی آمریکا را لوث کنند، ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند این موضوع را لوثکنند و به آقایی نسبت بدهند که خودش هم خبر ندارد که امام(ره) گفته است با حذف مرگ بر آمریکا موافق بودند.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا فرمایش خود حضرت امام(ره) است، تاکید کرد: این موضوع در صحیفه حضرت امام(ره) به صورت واضح وجود دارد و مرگ بر آمریکا دستور حضرت امام(ره) است./س


برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.