تبریز/

تولید سالانه40 هزار تن انواع سردرختی در2158 هکتار ازباغات بارورشهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: سطح کل باغات شهرستان هشترود3150 هکتار بوده و از این میزان 992 هکتار از باغات غیر بارور و 2158 هکتار نیز، بارور بوده و سالانه بالغ بر 40 هزار تن انواع میوه دانه دار و هسته دار در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، کریمی اصل، با بیان این مطلب گفت: با اجرای 237 هکتار عملیات توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات طی سال گذشته، سطوح باغات این شهرستان در حال افزایش و می تواند در سالهای آتی، در تولید محصولات باغی جایگاه ممتازی را نصیب هشترود سازد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات سالم درقالب طرح توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، از گسترش کمی وکیفی طرح های آموزشی و ترویجی به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: توسعه بخش کشاورزی با اتکا وبهره گیری از سطح ارتقا یافته دانش تولید بهره برداران، خواهد توانست از شتاب لازم برخوردار و تحقق اهداف این بخش مهم و حیاتی را قابل دسترس نماید.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: عمده محصول باغی این شهرستان سیب و سطح باغات این محصول، درکل 2357 هکتار می باشد که 762 هکتار آن غیر بارور و 1595 هکتار نیز بارور و بقیه سطوح باغات شهرستان را به صورت عمده، درختان میوه هسته دار زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و گوجه تشکیل می دهد.

کریمی اصل گفت: درسالهای اخیر، جهت افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب در باغات شهرستان استقبال قابل توجهی از طرف باغداران در راستای اجراء و توسعه سطوح آبیاری تحت فشار قطره ای در تمامی مناطق زراعی و باغی صورت پذیرفته و در حال حاضر، حدود 350 هکتار از باغات این شهرستان به سیستم آبیاری قطره ای مجهز و تلاش جهت افزایش این سطوح با حمایت های سازمان متبوع در حال استمرار است./ب

 

برچسب ها: تولید ، سالانه ، سردرختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.