در مصاحبه با المانيتور؛

ظريف:‌ محرمانه بودن جزئيات پيشنهاد ژنو، نشانه جديت ايران است

" محمد جواد ظريف"‌وزير امور خارجه کشورمان در مصاحبه با پايگاه خبري تحليلي المانيتور اظهار داشت :‌ آنچه بعنوان جزئيات طرح پيشنهادي ايران مطرح شده است واقعيت ندارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي المانيتور به نقل از وزير امور خارجه ايران نوشت محرمانه بودن طرح ايران نشانه جدي بودن طرف ايراني است. 

اين پايگاه در گزارشي به قلم "محمد علي شعباني" نوشت: پس از برگزاري اولين دور مذاکرات ايران و گروه پنج بعلاوه يک بعد از انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور حرفهاي زيادي درباره جزئيات گفتگوها زده مي شود. محتواي پيشنهاد ايران که به صورت پاورپوينت و با عنوان "پايان بحراني غيرضروري و آغاز افقي جديد" ارائه شد، مشخص نيست. اما گزارشات زيادي درباره آن منتشر شده است.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و مذاکره کننده ارشد هسته اي در مصاحبه اي با المانيتور با اشاره به انتشار گزارشاتي درباره جزئيات پيشنهاد ايران آنها را شديدا رد کرد. او گفت:" اينها همه گمانه زني هايي است که با واقعيت فاصله دارد. اينکه ما مي خواهيم جزئيات اين پيشنهاد فاش نشود نشانه اي براي صداقت و جدي بودن ما است."

او درباره منبعي که ادعا کرده از جزئيات اطلاع دارد و نامش را فاش نکرده گفت: هيچکدام از مقاماتي که در مذاکرات هسته اي دخالت دارند به صورت ناشناس صحبت نمي کنند. ما اظهاراتمان را بصورت کاملا رسمي ايراد مي کنيم."

مجيد روانچي معاون وزير خارجه که در مذاکرات هسته اي هم حضور داشت اين اظهارات را تائيد کرد.روانچي در مصاحبه اي  به المانيتور گفت: "آنچه که در رسانه‌ها گفته شده است يک گمانه زني صرف است و با واقعيت فاصله دارد. ما اين مسئله را در گذشته هم گفته ايم و دوباره آن را تکرار مي کنيم: تاکيد و اصرار ما بر محرمانه بودن طرح يکي از نشانه‌هاي جدي بودن ما است."

ساعاتي پس از مصاحبه با المانيتور ظريف در صفحه فيس بوک خود نوشت: "منابع موثق براي رسانه ها هيچکدام بسته پيشنهادي را نديده اند و بهتر است که اعتبارشان را با ادعاهايي درباره داشتن اطلاعات در مورد جزئيات طرح لکه دار نکنند. محرمانه نگه داشتن جزئيات مذاکرات به اين معني نيست که ما از افشاي محتواي آن هراس داريم. شما مطمئن باشيد که هيچ نگراني در مورد علني کردن مذاکرات وجود ندارد. البته هدف از اين مذاکرات از ديد ما رسيدن به تفاهم است نه پيروزي هاي گذرا و موقت."

بحث درباره جزئيات محتواي پيشنهاد ايران در حالي مطرح مي شود که به نظر مي رسد مذاکرات ژنو در داخل ايران واکنش هاي مثبتي به همراه داشته است. طبق يک نظرسنجي که خبرگزاري ايسنا آن را روز جمعه منتشر کرد هفتاد و پنج درصد از ايراني ها گفته اند درباره تحولات و پيشرفت مذاکرات هسته اي خوش بين هستند. 
برچسب ها: هسته ای ، ایران ، ظریف ، جزئیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار