مشاور رئیس جمهور و رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: جنوب استان کرمان کلکسیون انواع گونه‌های کشاورزی و معدنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛جلیل بشارتی شامگاه شنبه در نخستین همایش جذب سرمایه‌گذاری تولیدی در جنوب استان کرمان اظهار داشت: شرایط محیطی جنوب استان کرمان نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.
وی با بیان اینکه 85 گونه درختی در شهرستان عنبرآباد وجود دارد، افزود: منطقه جنوب کرمان با استان خوزستان رقابت می‌کند.
بشارتی تصریح کرد: در جنوب استان کرمان مزیت‌های کشاورزی و معادن کمیاب از جمله تیتانیوم وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: معادن کرومیت اسفندقه و فاریاب، معادن غنی شهرستان قلعه‌گنج، ذخایر مس در شهرستان عنبرآباد و ... از دیگر ظرفیت‌های حوزه معادن در جنوب استان کرمان هستند.
بشارتی تصریح کرد: جنوب استان کرمان کلکسیون انواع گونه‌های کشاورزی و معدنی است و این فرصت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه است.
وی خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: باید صنعت ارزان تمام شود تا سرمایه‌گذاری شیرین شود.
مشاور رئیس جمهوری گفت: با توجه به نزدیکی جنوب استان کرمان به استان هرمزگان و شهر بندرعباس، بسیاری از هزینه‌های سرمایه‌گذاران کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت از سرمایه‌گذاران جنوب استان عنوان کرد: دولت از افراد عاشق کار و ایثارگر حمایت می‌کند.

* یک میلیارد تومان از بودجه ملی به حساب شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان واریز شد
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه خدمات زیربنایی خوبی در جنوب استان کرمان انجام شده، بیان کرد: یک میلیارد تومان از بودجه ملی به حساب شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان واریز شد تا برای تکمیل زیرساخت‌ها و سایر مصارف هزینه کند.
بشارتی با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت، گفت: سفر چهارم در پیش است و باید پیشنهاداتی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای حل مشکلات بخش تولید آماده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات امنیتی و انتظامی انجام شده، جنوب استان کرمان از لحاظ امنیت در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.
بشارتی با اشاره به اهمیت بحث صادرات عنوان کرد: جایزه صادرکنندگان همچنان وجود دارد و هرساله بیشتر می‌شود.
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواستار تشکیل کارگروهی برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در جنوب استان کرمان شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.