توکلی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

کسری یارانه باید با حذف دهک‌هاي برخوردار جبران شود/ ضرورت اعتماد به دولت در خصوص مذاکرات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کسری پرداخت یارانه‌های نقدی باید از طریق حذف دهک‌هاي برخوردار کشور در دریافت یارانه جبران شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "احمد توکلی" در حاشیه صحن علنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیوستن به "پروتکل الحاقی" اظهار کرد: امکان دارد برای به دست آوردن حقی بخواهیم محدودیت‌هایی را بپذیریم، ما با این پذیرفتن اساسا مخالف نیستیم ولی شرطش آن است که موارد مورد نیاز آن را داشته باشیم.
 
وی افزود: این قرارداد مواهبي دارد که باید به آن تن داد ولی در نهایت مجلس در این باره تصمیم می‌گیرد.  
 
این نماینده مجلس هم چنین درباره نظرش از مذاکرات ژنو گفت: من به مذاکرات خوش بین هستم ولی احتیاط را لازم می‌دانم.  
 
توکلی درباره محرمانه ماندن جزییات مذاکرات تصریح کرد: عقل حکم می‌کند که جزییات مذاکرات هسته‌ای محرمانه باقی بماند چرا که نمی‌توان مطالب مذاکرات دیپلماتیک را قبل از نتیجه گیری جار زد، از این رو کار معقولی است.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم چنین در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره حذف برخی از دهک‌ها در دریافت یارانه تاکید کرد: زمانی که صحبت از هدفمندی می‌شود معنایش آن‌ است که یارانه باید به کسانی پرداخت شود که نیاز به یاری دارند از این رو کسی که خود یاری دهنده است نباید این کمک‌ها را دریافت کند.  
 
وی تصریح کرد: من اطمینان دارم 30 درصدی که برخوردار هستند از دریافت یارانه حذف شوند و یارانه نگیرند چرا که این مبالغ برای آن‌ها پولی نیست که بخواهند آن را دریافت کنند.  
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: دولت برای پرداخت یارانه با کسری مواجه است و اگر بخواهد کار را ادامه دهد باید پول پرقدرت چاپ کند و یا شرکت‌های دولتی را به اقراض بیشتر از این مبتلا کند از این رو ما باید کسری را از طریق ندادن یارانه به عده‌ای جبران کنیم.  
 
توکلی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان برخوردارها را شناسایی کرد گفت: آیا شما پولدارها را در منطقه خود نمی‌شناسید؟ ثبت می‌تواند آمار اموال همه افراد را ارائه دهد هم چنین بانک‌ها می‌توانند جزئیات حساب‌های بانکی افراد را تهیه کنند و می‌توانند مثلا آمار کسانی که گردش مالی آن‌ها از یک مبلغی بالاتر است را ارائه دهند هم چنین می‌توان مودیان مالیاتی را شناسایی کرد، دارندگان خودروهای لوکس را نیز می‌توان شناسایی کرد، خانواده‌هایی که چند خودرو دارند را نیز می‌توان مورد شناسایی قرار داد پس می‌بینید که می‌توان افراد برخوردار را مشخص کرد.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: سازمان تجارت جهانی کتابی را چاپ کرده است که در آن کتاب اسامی کشورهایی که یارانه‌ها را حذف کردند مشخص است در این کتاب 20 کشور یارانه‌ها را حذف کرده‌اند و در حال حاضر 19 کشور یارانه نقدی و غیرنقدی می‌دهند و 18  کشور از این 19 کشور هدفمند یارانه‌ها را پرداخت می‌کنند و فقط ایران است که به همه افراد جامعه سرانه می‌دهد، خمس و زکات هم که پرداخت می‌شود با توجه به توان افراد تعیین می‌شود از این رو باید افراد برخوردار و غیربرخوردار در کشور شناسایی شوند.  
 
توکلی گفت: آمریکا به یک میلیون و 527 هزار نفر از اتباع خود کارت غذا می‌دهد، با شناسایی این کارت‌ها را به افراد می‌دهند پس با این وجود ما نیز باید شناسایی‌های لازم را انجام دهیم تا یارانه‌ها به صورت عادلانه توزیع شود.  
 
نماینده مردم تهران هم چنین در پاسخ به این سوال که شنیده‌هایی وجود دارد که غرب خواستار توقف غنی سازی و خواستار توقف سایت فردو بوده است آیا ما این پیشنهادها را خواهیم پذیرفت یا نه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که همگی باید به دولتی که مردم به آن رای داده‌اند و وزرایی که از مجلس رای اعتماد کسب کرده‌اند و مقام معظم رهبری که اظهارنظر می‌کنند کمک کنيم و منتظر باشیم که دولت خود ما به ما بگوید که چه چیز بوده و یا نبوده است و عجله کردن در این باره کار غلطی است.  
 
توکلی خاطر نشان کرد: نباید پشت دولت را خالی کرد البته ما همه نگران هستیم و مراقبت می‌کنیم ولی به دولت اعتماد می‌کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار