اردبیل /

پیگیری مشکلات کارخانه آرتا تجارت زرین اردبیل

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسائل و مشکلات کارخانه آرتا تجارت زرین یا همان سبلان پارچه سابق اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی فرد تغییر نام این شرکت از سبلان پارچه به آرتاتجارت زرین را اقدامی غیر قانونی و غیر ضروری دانست و افزود: کارخانه سبلان پارچه جزو سرمایه های اصلی منطقه ماست ولی متاسفانه کوتاهی برخی مسوولان
منطقه ای موجب شد مدیر عامل بانک تجارت ظلم فاحشی را در حق منطقه و مردم ما در این زمینه مرتکب شود.

وی به پیگیری مسائل مربوط به این کارخانه هم بصورت عادی و هم از طریق قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این موضوع را با وزیر اقتصاد مطرح کرده ایم و بنا بر آن است که بزودی جلسه حضوری در این زمینه برگزار کنیم.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سبلان پارچه متعلق به همه مردم استان است افزود: یکی از مصادیق ظلمی که در این مورد در حق مردم ما اعمال شده عبارت از این است که این کارخانه بجای 550 نفر می تواند با تعداد پنج هزار نیرو به فعالیت خود ادامه دهد و این در شرایطی که ما نرخ 14 درصد بیکاری را داریم می تواند یک فرصت طلایی برای مردم استان باشد تا بخشی از بیکاران در قالب اشتغال در این کارخانه صاحب شغل شوند.

افضلی فرد دومین مورد از مصادیق ظلم صورت گرفته در این زمینه را پرداخت کمتر از یک بیستم اجاره بهای واقعی از سوی بانک تجارت به سبلان پارچه اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس برآورد کارشناسی صورت گرفته اجاره بهای این کارخانه به ازای هر ماه 18 میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده در صورتی که بانک تجارت این اجاره را تنها 250 میلیون ریال محاسبه از بدهی سبلان پارچه کسر می کند.

او در مورد راهکار موجود برای حل این مشکل اظهار کرد: بانک تجارت باید یا در سریع ترین زمان ممکن این کارخانه را تحویل بدهد تا در سایه یک مزایده عادلانه سرمایه گذار آن را تحویل بگیرد و ما شاهد کارکرد این کارخانه با تمام ظرفیت باشیم و یا از راه قانونی و از طریق قوه قضاییه به این موضوع پاسخگو باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، مشکلات ، آرتا ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام.من بارها برای استخدامی فرم پر کردم ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ام.حتی از شورای شهر هم نامه گرفته بودم ولی متاسفانه هیچی به هیچی!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Parastesh
۰۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
این ثروت ملی به علت اختلاف در مالکیت و عدم مدیریت صحیح چنین به حال خود رها شده است ، تکلیف حقوقی آن اگر مشخص شود من شخصا تعهد می کنم همه واحدهای آنرا با ظرفیت کامل فعال نموده و محصولات آنرا با کیفیت قابل رقابت وارد بازارهای داخلی و خارجی نمایم .
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۸:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اگر این کارخانه واگذار شود بهتر از ان است که که کارگر زحمت کش با حداقل مزد و بصورت کاملا استعماری و با تهدید اخراج و توبیخ و با فشار کاری و بدن مزایا و بدون در نظر گرفتن سختی کار برای پر کردن جیب عده ای که کوچکترین ارزشی برای کارگرقاعل نیستند کار کند.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر آرتا تجارت
۰۹:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
من یکی از کارگران همان کارخانه هستم
سرمایه گذار این کارخانه بارها با دریافت وامهای میلیاردی بدون آنکه قصدی در تولید داشته باشد فقط یک کارخانه راکد بدون تولید رانگه داشته بود وبه مدت 18 ماه به کاگران حقوق نداده بود حالا این دایه مهربانتر از مادر میخواهد کارخانه را به همان شخص واگذار بشود