تکرار/سفير سابق ايران در چين:

بده‌بستان ايران و غرب منجر به رابطه برد- برد و نرمش قهرمانانه خواهد شد

سفير سابق ايران در چين گفت: بايد بتوانيم در يك معامله كه براي دو طرف (جمهوري اسلامي ايران و غرب) قابل قبول باشد و نوعي رابطه برد- برد را شكل دهد به نرمش قهرمانانه دست يابيم.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري مبني بر "نرمش قهرمانانه" گفت: بايد بتوانيم در يك معامله و بده‌بستاني كه براي دو طرف (جمهوري اسلامي ايران و غرب) قابل قبول باشد و نوعي رابطه برد- برد را شكل دهد به نرمش قهرمانانه دست يابيم.
 
وي با اشاره به تعامل سازنده كه از سوي رئيس‌جمهور مطرح شده است، اظهار داشت: در اين تعامل هدف آن نيست كه از موضع تسليم يا ضعف و يا حتي پذيرش تحميل از سوي طرف مقابل به تعامل سازنده دست يابيم، بلكه بايد از سويي در شرايط موجود طرفين مذاکره‌کننده با مبادله نيازها و امكاناتشان به تعامل سازنده دست يابند و از سوي ديگر به نوعي وارد اين معامله شويم كه وضعيت را به سود خود رقم زنيم.
 
سفير سابق ايران در چين با تاکيد بر اينکه اگر داد و ستد و مبادله نيازها و امکانات غرب با ايران در زير سايه تحميل، تحقير و يا تهديد انجام شود، نتيجه مذاکرات هيچ‌گونه تعامل سازنده‌اي را در بر نخواهد داشت، تصريح كرد:  از اين رو مطرح کردن هرگونه مبحثي همچون بحث عقب‌نشيني، تسليم و يا شكست نبايد از سوي هيچ يك از طرفين مذاکره‌کننده به كار برده شود، بنابراين هر دو طرف براي رسيدن به شرايط مطلوب و مناسب بايد از در تعامل سازنده وارد شوند.  
 
وي با بيان اينکه با توجه به سه دهه گذشته، غرب قانع شده است كه در شرايط فعلي چاره‌اي جز تعامل سازنده با جمهوري اسلامي ايران ندارد، اظهار داشت: چنانچه غرب به درستي به اين درک رسيده باشد مي‌توان گفت که زمينه براي رسيدن به مذاکره برد- برد ميان طرف ايراني و غرب فراهم شده است و در غير اين‌صورت نمي‌توان با اطمينان راجع به آينده مذاکرات ايران و غرب صحبت کرد.

منصوري در پايان با تاکيد بر اينکه اقدامات سياسي دولت‌ها نوعي تاکتيک براي آنها محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: استراتژي‌هاي دولت‌ها در مجموعه سياست‌هاي داخلي و خارجي آنها تعريف شده است، بنابراين نرمش قهرمانانه نوعي تاکتيک و در مقطع زماني و وضعيت خاص در بخش سياست خارجي کشورمان به شمار مي‌رود.

انتهاي پيام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار