"چین" بزرگترین واردکننده نفت خام جهان در ماه سپتامبر

بر اساس گزارش اخير آژانس انرژي آمريکا، چين در ماه سپتامبر گذشته از آمريکا پيشي گرفت و عنوان بزرگترين وارد کننده نفت جهان را از آن خود کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، ميزان واردات خالص نفت چين در ماه سپتامبر بالغ بر 6 ميليون و 300 هزار بشکه در روز بود و این در حالي است که ميزان واردات نفت خام آمريکا در ماه سپتامبر بالغ بر 6 ميليون و 240 هزار بشکه در روز برآورد شد.

چين در حالي مقام نخست واردکننده نفت جهان را از آن خود کرده است که در سال 2012 آمريکا 425 ميليون تن نفت وارد کرد و حجم واردات نفت خام چين در اين مدت با فاصله بسيار از آمريکا تنها بالغ بر 276 ميليون و 200 هزار تن بود.

برخی از کارشناسان پيش بيني می‌کنند ميزان واردات چين در سال 2013 ميلادي از ميزان واردات نفت خام آمريکا بيشتر نشود و در نهايت آمريکا همچنان وارد کننده اصلي نفت خام جهان بماند.

نيو لي، مسئول مرکز دولتي اطلاعات چين نيز معتقد است اصلاح ساختار مصرف انرژي و تسريع روند صنعتي شدن در چين  سبب افزايش زياد مصرف نفت شده است.

به موجب گزارش ها، ممکن است آمريکا با سبقت از روسيه و عربستان سعودي در سال 2013 ميلادي به بزرگترين توليد کننده نفت و گاز جهان تبديل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، بزرگترین ، واردکننده ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار