اردبیل /

پذیرش پروتکل الحاقی مستلزم مجوز مجلس است

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصل غنی سازی خط قرمز کشورمان است،گفت:پذیرش پروتکل الحاقی مستلزم مجوز مجلس است .

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل در خصوص روندکار تیم مذاکره کننده کشورمان در نشست ژنو،گفت:ما به خودمان اعتماد داریم ولی از محتوای مذاکرات اطلاعی نداریم و نمی دانیم دو طرف سر چه چیزهایی به توافق رسیده اند.

وی با بیان اینکه مطلع نکردن مردم در این موضوع نیز ،نیاز به برنامه دارد،ادامه داد:باید مردم توجیه شوند لذا این روند کاری این کار را سخت کرده است.

نائب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ظاهرا پروتکل الحاقی قبلاتوسط دولت پذیرفته شده اما مجلس آن را نهایی نکرده،اظهار داشت:پذیرفته شده پروتکل الحاقی مسلزم جواز مجلس است .

حقیقت پور افزود:پذیرش پروتکل الحاقی و دادن اختیار و زمان برای بازرسی های مکرر از هر نقطه مملکت به طرف مقابل نیاز به امتحان صداقتشان دارد.

وی با اشاره به مطلب بالا تاکید کرد:طرف مقابل هنوز بخاطر پارچین به ما فشار می آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزارت امور خارجه،مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه های ذیربط باید در این هفته جلساتی داشته و به اجماع رفتاری و ادبیات مشترک در این رابطه دست یابند،تصریح کرد:اصل غنی سازی درخاک کشورمان و نگهداری از موادغنی سازی شده در ایران و… از جمله خطوط قرمز کشورمان است.

حقیقت پور با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون از آقای بروجردی می خواهند که موضوع حضور نماینده ای از مجلس در مذاکرات را پیگیری کند،ادامه داد:اگر نماینده ای از مجلس در مذاکرات وجود داشت الان مجلس را قانع می کرد و به سوالات پاسخ می داد.

وی خاطرنشان کرد:قانون میگوید که ما حق نظارت بر روابط خارجی و…. را داریم؛البته قانون نمی گوید حتما وزیر یک نفر از نمایندگان را با خود ببرد ولی برای اعمال نظارت قاعدتا حضور یک نفر برای برقراری ارتباط مستقیم نیاز است./س

برچسب ها: اردبیل ، پذیرش ، پروتکل ، الحاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.