گپی با امیر قلعه نویی از وضعیت استقلال تا فساد در فوتبال

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال تهران که نتایج قابل قبولی در کارنامه مربی گری اش وجود دارد در مورد مبحث های مختلفی به تازگی صحبت کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امير قلعه‌نويي در گفت‌وگوي تازه‌اي درباره شرايط استقلال، فساد در فوتبال و برخي مسائل ديگر صحبت‌هايي انجام داده است. گفت‌وگويي كه مي‌خوانيد حول همين محورها است.

شرايط كنوني استقلال چگونه است؟

به هر حال صبح و عصر تمرين‌ها را پيگيري مي‌كنيم. يكسري از بازيكنان رده سني اميد و يكسري از بازيكنان بزرگسال در تمرين‌ها هستند و فعلا به همين شكل تمرين مي‌كنيم.

اين روزها بحث فساد در فوتبال داغ است. با توجه به حضورتان در جلسه كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نظر شما در اين خصوص چيست؟


من ترجيح مي‌دهم در بحث فساد ورود نكنم اما درباره حضورم در جلسه كميسيون اصل 90 مجلس بايد بگويم كليت اين جلسه فقط درباره فساد نبود. درباره كليت فوتبال و ورزش بحث شد و يكي از مباحث نيز فساد در فوتبال بود.

با اين حال نظر شما در ماجراي فساد مي‌تواند قابل توجه باشد.

ببينيد من نظرم اين است كه در اين بحث نبايد نگاهمان قائم به فرد باشد. پيش از اين خيلي‌ها به بحث فساد در فوتبال ورود كردند و حالا شايد يكي از دغدغه‌هاي فوتبال ما اين بحث است. با اين حال اميدوارم باز هم رسيدگي شود و حق به حقدار‌ها برسد.

شما به اينكه فوتبال ايران روزي پاك شود، خوشبين هستيد؟

من اعتقاد دارم فوتبال ما يكي از فوتبال‌هاي پاك دنيا است. اينكه ما بياييم و به اين و آن انگ بزنيم، درست نيست. با توجه به اينكه ما به مسائل اخلاقي و اعتقادي هم پايبند هستيم، چنين مواردي نمي‌تواند صحيح باشد اما درباره خودم مي‌گويم كه خداوكيلي من چيزي از ناپاكي‌ها در اين فوتبال نديدم. اگر هم ناپاكي‌هايي وجود دارد كه به قول آقاي عابديني 3 درصد از فوتبال ناپاك است، اميدوارم اين 3 درصد هم پاك شود و همه چيز تمام شود.

بهتاش فريبا در مصاحبه به شما توصيه كرده در كنار مديريت بايد در استقلال همدلي به وجود آوريد.

آقاي فريبا از دلسوزان ورزش و استقلال است كه كاپيتان من بوده است و وظيفه ما هم اين است كه به نظرات احترام بگذاريم ولي من از شما يك سوال دارم؛ تيمي كه دغدغه مالي دارد و نمونه‌اش هم همين است كه ساموئل رفته و نيامده، اگر رفاقت و همدلي در آن وجود نداشت پارسال در ليگ قهرمان مي‌شد و از گروه مرگ به‌عنوان تيم سرگروه صعود مي‌كرد؟ من اعتقاد دارم همه بازيكنان زحمت كشيده‌اند و بايد به آنها خسته نباشيد بگوييم.گ

به مشكلات مالي اشاره داشتيد، تا چه زماني استقلال بايد از اين مشكلات رنج ببرد؟

البته وزارت ورزش و جوانان مبلغي را به باشگاه داده‌اند اما واقعا جا دارد از آقاي صالحي اميري تشكر كنم كه نگاهي خوب نسبت به ورزش دارد. جا دارد از زحمات دكتر سجادي نيز تشكر كنم. او انصافا خيلي براي ورزش زحمت كشيد. درباره مشكلات مالي هم بايد بگويم اين مشكلات در ورزش وجود دارد و ان‌شاءا... با درايت آقاي صالحي حل مي‌شود و ما به اين مساله اميدواريم.

در برخي رسانه‌ها عنوان شده بود بعد از بازي با سئول در رختكن يكي از مسوولان باشگاه به شما گفته اگر لاوره را به ميدان مي‌فرستاديد، استقلال بازنده نمي‌شد. اين موضوع صحت دارد؟

 من نمي‌دانم مگر نماينده آن رسانه در رختكن استقلال بوده است؟ درباره لاوره بايد بگويم دوري يك ماهه‌اش از تمرين‌ها هم به خودش لطمه زد و هم به استقلال. او اگر از ابتدا در تمرين‌ها شركت مي‌كرد از نظر بدني آماده مي‌شد و با انجام چند بازي در ليگ مي‌توانست در جام باشگاه‌ها نيز به ميدان برود و از او استفاده كنيم. به هر حال اين هم از تبعات مشكلات مالي است. همين حالا ساموئل به خاطر اين مشكلات به ايران برنگشته است.

علي كفاشيان و كارلوس كروش چندي پيش نسبت به بازي كردن خسرو حيدري مقابل اف. سي. سئول اعتراض كرده بودند. آنها معتقد بودند اين حضور باعث شده مصدوميت حيدري تشديد شود. اين مساله را قبول داريد؟

به هر حال كادر پزشكي استقلال در آسيا جزو قوي‌ترين‌ها هستند و ما اگر كاري انجام مي‌دهيم با نظر و مشاوره آنها است. قطعا خودسرانه بازيكني كه مصدوم بوده را به زمين نمي‌فرستيم اما اين شرايط در تيم ملي وجود داشت. آندو در بازي با كره جنوبي حدود 70 دقيقه با دست مصدوم و شكسته بازي كرد. اتفاقا در بين دو نيمه بازي با سئول وقتي خسرو به من گفت كمي احساس درد مي‌كند با اينكه به او احتياج داشتم، سريعا تعويضش كردم. از خسرو حيدري ممنونم كه به خاطر مردم و استقلال آمد و جانانه بازي كرد اما وقتي گفت درد دارم، تعويضش كرديم.

علي پروين در مصاحبه‌اي اعلام كرده شما به آرزويتان كه قهرماني آسيا است، مي‌رسيد.

بله، اين صحبت علي آقا را شنيدم. ان‌شاءا... كه اين اتفاق مي‌افتد.

در پايان اگر صحبت خاصي باقي مانده است، بفرماييد؟

از همه بازيكنان استقلال و طرفداران كه در ليگ گذشته و ليگ قهرمانان ما را راهنمايي و تشويق كردند، نهايت تشكر را دارم. ما خوشحاليم قطاري كه حركت كرده به جاهاي خوبي رسيده است. همين كه تيم ما در آسيا به جمع 4 تيم برتر صعود كند، كارنامه درخشاني است و البته ما سال قبل قهرمان هم شده‌ايم.

اين اتفاق در حالي رقم خورده كه ملي‌پوشان ما بسيار خسته بودند و با توجه به حضور در اردوي تيم ملي و زمان كمي كه براي آماده‌سازي داشتيم و كار بدني خوبي انجام نداديم، نتايج خوب بوده است. البته خيلي‌ها ناراحت بودند از اينكه استقلال با قلعه‌نويي اين شرايط را پيدا كرده و در سر سر راه ما سنگ انداختند.

برخي قلم به دستان هم جزو آنها بودند و به نظر من اينها دوستداران فوتبال نيستند. مجموعه استقلال در سال گذشته با يك قهرماني و رسيدن به جمع 4 تيم برتر آسيا خيلي خوب نتيجه گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار