اردبیل/

70 درصد معوقات ایثارگران پرداخت می‌شود

مسئول کمیته مدیریت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: اقدامات اساسی در تامین خواسته ایثارگران صورت گرفته است که از محل فروش زمینی، 70 درصد معوقات ایثارگران پرداخت شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما در هفته گذشته جلسه مفصلی را با بنیاد شهید و مسئولان برگزار کردیم و تحولات خوبی را در این زمینه کسب کردیم.

وی در خصوص پرداخت معوقات و سرمایه‌گذاری‌هایی که برخی فضاها نیاز داشت، افزود: اقدامات اساسی در تامین خواسته ایثارگران مطرح شد و قرار بر این است از محل فروش زمینی که تعیین شده حداقل تا آخر سال 70 درصد معوقات ایثارگران پرداخت شود.

نماینده مردم اردبیل در خصوص مشکلات پیش آمده در استخدام برخی از نیروهای قراردادی و کار معین تصریح کرد: عمده‌ترین بهانه‌ای که مسئولاندر این زمینه آن را به زبان می‌آورند تامین نشدن اعتبارات است که به متداول‌ترین واژه آنها تبدیل شده است در حالی که ما این بهانه را قبول نمی‌کنیم چرا که اگر قرار باشد در محل و جایی مشکل حل شود، عزم در آن نقطه جدی است.

افضلی فرد بیان داشت: ما با معاونت راهبردی رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف استخدام نیروهای موجود در برخی ادارات رایزنی کردیم چرا که بعد از 14 سال کارمندی را که با قرارداد رسمی فعالیت می‌کرد در ادارات جواب کردند و حاضر به امضای قرارداد جدید نیستند.

وی یادآور شد: معاون راهبردی رئیس جمهور قول داده است در بودجه سال آینده نسبت به تبدیل وضعیت این نیروها از قرارداد کار معین و موقت به قرارداد مشخص و یا پیمانی اقدام کند.

وی به کمبود اعتبارات طرح راه‌آهن اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: ما بر اساس وعده‌ای که مسئولان داده‌اند امیدواریم شاهد افتتاح طرح راه‌آهن تا پایان سال 93 باشیم که در جلسات متعدد از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم در این زمینه به وعده‌ها عمل کنند و مردم بیشتر از این متضرر نشوند.

این نماینده مجلس در ادامه اذعان داشت: بنده دو بار تذکر شفاهی به مسئولان دادم تا اعتبارات استان‌ها و مناطق محروم را عادلانه توزیع کنند و اجازه ندهند در این زمینه گله‌مندی وجود داشته باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.