قم/

امام هادی (ع) مقدمه‌ساز پذیرش فرهنگ مهدویت بودند

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مقدمه پذیرش مهدویت در زمان امام هادی (ع) انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به شرایط خاص دوران امامت امام هادی (ع) اظهار داشت: در زمان این امام بزرگوار با توجه به خبر تولد امام عصر (عج) دستگاه متوکل عباسی حضرت را به شدت در محاصره قرار داده بودند.

وی با بیان زمینه‌های مختلف فعالیت امام هادی (ع) افزود: ظهور مذاهب انحرافی مثل دراویش، هفت امامی و زنادیق و رواج آن توسط عباسیان در زمان ایشان به اوج خود رسید که این امام بزرگوار با تمام قدرت و برگزاری جلسات درس و بحث با آن مبارزه کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم موضوع مهدویت را از دیگر زمینه‌های زندگی امام علی‌النقی (ع) برشمرد و گفت: مقدمه پذیرش مهدویت در زمان ایشان ایجاد شد و زمینه غیبت امام عصر (عج) در این زمان و با تلاش‌های امام دهم فراهم شد.

وی ادامه داد: در دوره امام هادی (ع) افرادی بودند که ادعای جانشینی پیامبر اسلام را داشته و از حمایت دستگاه بنی‌عباس نیز برخوردار بودند؛ مبارزه با این افراد از طریق محکوم کردن آن‌ها با برهان از اقدامات مهم این امام بزرگوار بود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: مبحث مهدویت در زمان امام هادی (ع) شروع شد و امروزه ما مدیون اقدامات ایشان هستیم./س

برچسب ها: قم ، امام ، هادی ، مقدمه ، فرهنگ ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.