رئيس سازمان نوسازي توسعه و مدارس کشور گفت: بيش از 6 هزار پروژه نيمه تمام آموزشي در کشور داريم.

 مرتضي رئيسي رئيس سازمان نوسازي توسعه و مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در گذشته خيرين معمولا براي کمک و ساخت مدارس به اداره نوسازي  مدارس استان و يا مجامع خيرين مراجعه مي کردند و تعهد ساخت مدرسه مي دادند وبعد از آن دولت مبادرت به انجام تعهدات خود براساس موافقت نامه اي که بين خير انجام شده بود موظف مي شد.
 
وي ادامه داد: براساس بند 79 قانون بودجه سال 92 پروژه هاي نيمه تمام آموزش و پرورش که حداکثر پيشرفت آنها 70 درصد است به خيرين واگذار مي شود و با استفاده از منابع پروژه ها  به نام خيرين تکميل خواهد شد و به اين ترتيب نگراني گذشته خيرين براي ادا شدن سهم دولت در پروژه ها برطرف شد.
 
رئيس سازمان توسعه و نوسازي مدارس کشور ادامه داد: سامانه اي در سازمان نوسازي توسعه  مدارس کشور در اين خصوص تهيه شده و در آن پروژه هاي نيمه تمام استان ها با مشخصات کامل معرفي شده و خيرين با مراجعه به اين سامانه پروژه مورد نظر خود را مي توانند انتخاب کنند و با انعقاد توافق نامه با اداره نوسازي استان پروژه را به نام خود تکميل کنند.
 
وي افزود: آيين نامه اجرايي اين تبصره به تصويب دولت رسيده و به آموزش و پرورش براي اجرا ابلاغ شده است.
 
رئيسي خاطرنشان کرد: بيش از 6 هزار پروژه نيمه تمام در کشور وجود دارد که با تمايل خيرين اين پروژه ها به بهره برداري خواهد رسيد./
برچسب ها: پروژه ، آموزشی ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.