عضو شورای اسلامی شهر تهران در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی وارونگی هوا با نزدیکی فصل سرما به ارائه گزارشی پیرامون این موضوع پرداخت و خواستار پیگیری آن در شورا شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا با نزدیک شدن فصل سرما اظهار داشت: گرمای هوا این روزها رو به خنکی رفته و شهروندان تهرانی سرما را در شهر خود تجربه کنند بی شک شهر تهران در زمستان نیازمند تدابیر ویژه ای است که تنها به مخازن شهر و مصرف نمک خلاصه نمی شود.

وی افزود :هر سال تهران همانند سایر کلان شهرهای تهران در فصل سرما دچار مشکل بزرگی به نام وارونگی هوا می شود و افزایش غلظت آلاینده ها در این ایام مشکلی بر انبوه مشکلات روزمره پایتخت خواهد افزود.

وی ادامه داد: افزون بر آلاینده شیمیایی دود انبوه حضور انواع اتومبیل ها، اتوبوسهای شهری و غیر شهری، کامیون ها و موتورسیکلت ها و همچنین صنایع و دستگاههای غیر متحرک دود زا و گرما زا منشاء اصلی این آلودگیست  همچینن گرد و غبار های که منشاء اصلی آنها از اراضی بیابانهای سوریه و عراق است و به صورت ریز گرد های معلق در هوا وجود دارد نيز  بر شدت آلودگي مي افزاييد.

حقانی ادامه داد: جدا از منشاء خارجی این آلودگی ها از کشور های همسایه احداث سد های بدون مطالعه و با توهم توسعه و برهم زدن اکو سیستم سازگار با طبیعت و در مقابل مشاغل ناپایدار و به شدت وابسته نیز مزید علت اضافه شدن ریز گردها در شهرهای کشورمان است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برنامه جامع کاهش آلودگی شهر تهران ناشی از حمل و نقل حول 7 محور شامل تولید خودروهای استاندارد، خروج خودروهای مستعمل و غیر استاندارد، بهبود سیستم حمل و نقل عمومی بویژه ریلی، ارتقاء کیفیت سوخت، معاینه فنی سالانه ومستمر خودروها، مدیریت بی سامان ترافیک وآگاه سازی عمومی و آموزشهای لازم در سطوح مختلف در سال 1379 و بر اساس آئین نامه اجرایی تبصره 82 قانون برنامه 5 ساله دوم و ماده 104 قانون برنامه 5 ساله سوم یکی از راهبردهای کاهش آلودگی هوای کلان شهرهای کشورمان است./ل
برچسب ها: آلودگی ، کامیون ، معاینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار