اجرای 9 اثر نمایشی، برآیند کارگاه عملی «کارگردانی تئاتر»

کارگاه عملی «کارگردانی تئاتر» با هدایت و مدیریت قطب الدین صادقی، با اجرای 9 اثر نمایشی توسط هنرجویان این کارگاه بعد از پشت سر گذاشتن دوره فشرده آموزشی پنج روزه، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، آخرین جلسه از کارگاه (ورک شاپ) «کارگردانی تئاتر» با هدایت و مدیریت قطب الدین صادقی با اجرای 9 اثر نمایشی توسط هنرجویان این کارگاه علمی و عملی با حضور میهمانان داخلی و بین المللی این رویداد نمایشی، خانواده های هنرجویان و دوستداران تئاتر در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

صادقی در ابتدای این کارگاه با اشاره به کار فشرده علمی توام با تمرینات عملی و اجرایی با هنرجویان، بر آموزش شیوه های اصلی کارگردانی از «دریافت و تحلیل متن»، «شکل گیری ایده»، «هدایت بازیگران» و «تولید خلاقانه و زیبایی شناسانه نمایش» طی پنج جلسه فشرده در طول برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان تاکید کرد و گفت: هدف این کارگاه آشنایی هنرجویان با شیوه کار کارگردانی علمی بود. 

وی با اشاره به انتخاب نمایشنامه کوتاه «تکرار کن» اثر «سام شپارد» (نمایشنامه نویس شهیر و معاصر آمریکایی) به عنوان پروژه کار عملی این هنرجویان گفت: ماحصل این کارگاه پنج روزه، تولید 9 اثر نمایشی از سوی هنرجویان با محوریت این متن بود که با 9 شیوه روایت و نگاه مختلف تولید شده و آمیزه ای از خلاقیت هنرجویان و هدایت من به عنوان مسوول این کارگاه بوده است. 

در ادامه آخرین جلسه کارگاه «کارگردانی تئاتر» در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کوک و نوجوان، هنرجویان، 9 اثر نمایشی خود را در مقابل حسین محب اهری، پرستو گلستانی، صدیقه حسن زاده از میهمانان و داوران این جشنواره، میهمانان بین المللی حاضر در این رویداد، خانواده و مخاطبان علاقه مند به تئاتر به اجرا گذاشتند و در نهایت مورد تشویق و راهنمایی استاد راهنمای خود (قطب الدین صادقی) و میهمانان جشنواره قرار گرفتند.

بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح فردا (سه شنبه 30 مهرماه) با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان می دهد./صث

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار