معاون راهبردي رئيس جمهور خبر داد:

دولت پيگير اجراي شناسايي سه دهک پر درآمد/ آمارها را اصلاح و بروز رساني مي‌كنيم

نوبخت گفت: طرح هدفمندي يارانه‌ها اگرچه فرصتي مناسب براي ساماندهي پرداخت منابع به بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور است اما شناسايي سه دهک پردرآمد يک اصل اساسي براي حذف اقشار پردرآمد توسط دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ريزي و راهبردي رئيس جمهور در حاشيه مراسم روز ملي آمار در جمع خبرنگاران گفت: دولت در رابطه با بحث هدفمندي يارانه‌ها دنبال ساماندهي نحوه پرداخت منابع مالي به بخش‌هاي مختلف از جمله افزايش سقف پرداخت به قشرهاي آسيب پذير است.

وي تصريح کرد: در شرايط کنوني به هيچ عنوان مطلوب نيست که ما جامعه را قبل از اجرايي شدن اين کار درگير کنيم زيرا باعث تشويش در اذهان عمومي مي‌شود.

نوبخت افزود: در رابطه با هدفمندي يارانه‌ها دولت مجدانه پيگير شناسايي سه دهک پر در آمد براي حذف پرداخت يارانه نقدي به آنها است و شناسايي سه دهک پردرآمد يک اصل اساسي براي حذف اقشار پردرآمد توسط دولت است.

وي در رابطه با بحث جايگاه آمار عنوان کرد: ارائه آمارهاي درست نقش مهمي در تعيين تصميم‌گيري‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف همچون اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دارد که در اين رابطه ما دنبال اصلاح آمار ارائه شده و بروز رساني آن هستيم.

*** آمار صندوق توسعه ملي و حساب ذخيره ارزي محرمانه نيست

 آمار موجودي صندوق توسعه ملي و حساب ذخيره ارزي به هيچ عنوان محرمانه نيست زيرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملي بخش خصوصي است و ما بايد آمار و اطلاعات درست را درا ختيار آنها قرار دهيم.

 معاون راهبردي رئيس جمهور در مراسم روز ملي آمار با بيان اين مطلب گفت: اين بهانه که گفته مي شود برخي از آمار محرمانه است به هيچ عنوان درست نيست آمار موجودي صندوق توسعه ملي و حساب ذخيره ارزي به هيچ عنوان محرمانه نيست زيرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملي بخش خصوصي است و ما بايد آمار و اطلاعات درست را درا ختيار آنها قرار دهيم.

 نوبخت با بيان آنکه آمار نقش و اهميت ويژه اي در توسعه اقتصادي کشورها دارد گفت: در بحث تهيه آمار بايد در نظر داشته باشيم که توسعه اقتصادي در شرايط کنوني متصل به توسعه اجتماعي، فرهنگي و سياسي است.

 نوبخت در رابطه با بودجه سال 93 تصريح کرد: ما در حال آماده کردن بودجه سال 93 براي ارائه بموقع آن به مجلس هستيم ، از مجلس انتظار داريم که بودجه سال 93 را بعد از دريافت ، به موقع بررسي و تصويب کرده و براي تهيه آيين نامه هاي اجرايي آن به دولت ابلاغ کنند.

وي ادامه داد: در رابطه با بحث بودجه ستاد تنظيم بودجه سال 93 کشور در حوزه برنامه ريزي و معاونت راهبردي رئيس جمهور تشکيل شده ضمن آنکه ما اميدواريم در صورت به موقع تصويب شدن بودجه سال 93 از سوي مجلس آيين نامه هاي آن در دولت تهيه و از تاريخ 1393.01.01 براي اجرا به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شود.

وي در رابطه با بحث تأمين 35 درصدي اعتبارات و نيروي انساني براي مرکز آمار و ساير بخش ها گفت: اين موضوع براساس همان شکلي که براي کارکنان معاونت راهبردي در نظر گرفته شده براي مرکز آمار و دو سازمان ديگر اجرا خواهد شد. گفتني است، رونمايي از سامانه سيجاد يعني سامانه داده‌هاي الکترونيکي مرکز آمار امروز با حضور رئيس مرکز‌آمار و معاون راهبردي رئيس جمهور رونمايي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نوبخت ، دهک ، پردرآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
-
احمد
۱۴:۱۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۲
اگه واقعي اجراشود خيلي خوب است
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۱:۲۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
در این بین تکلیف یارانه ایثارگران چه میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
چطوری میدونی پولدارها تلافیشو سر ما فقیرها در میارند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
یارانه متعلق به همه ایرانیان است.چون نفت این کشور ملی است.اجناس ده برابرشده .یک جهیزه دختر دراین مملکت با هزینه ازدواج حداقل 100میلیون آب میخورد.
آخرین اخبار