حلقه گمشده اخلاق در والیبال کجاست؟

عوامل بازدارنده حواشی والیبال

فصل گذشته لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور برگزار شد اما در طی آن شاهد حواشی و اتفاقاتی ناگوار بودیم که رشته آکادمیک والیبال را زیر سؤال می برد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حواشی و اتفاقات والیبال در فصل گذشته تا حدی بود که هر هفته تیتر اول اکثر اخبار را به خود اختصاص داده بود، اکثریت قریب به اتفاق مسئولان فدراسیون کوتاهی سازمان لیگ و کمیته انضباطی را عامل تشدید حواشی والیبالی می دانستند. اما "داورزنی" رئیس فدراسیون آن روزها معتقد بود  که تربیت والیبالیست ها و تماشاچیان بر عهده فدراسیون نیست و ما فقط برگزار کننده ایم. در این حین مسئولان باشگاه های حاضر در مسابقات هم می گفتند تماشاچیان به خودی خود در طول یک بازی تهییج می شوند.

افراد پس از بررسی های کارشناسانه و میزگردهای آسیب شناسی که تعدادش هم کم بود، ظاهراً به این نتیجه رسیدند که در بروز یک جنجال و حاشیه در طول مسابقه والیبال باشگاه ها، فدراسیون، بازیکنان، تماشاچیان همگی مقصر هستند برخی ها هم فقط نیمکت کادر فنی را عاملی برای ایجاد حواشی اعلام کردند.

بهتر است از این مطالب و نبش قبر کردن اتفاقات بگذریم چون والیبال ما جهانی شده و بازیکنان و دست اندرکارانش هم باید شخصیت جهانی داشته باشند خیلی بد است که امسال هم شاهد آن بی بند باری های فصل گذشته باشیم .

فدراسیونی ها می توانند با شدت دادن به آئین نامه انضباطی، باشگاه ها با درست خط دادن به لیدرها، بازیکنان با تکیه بر صبر و متانت تماشاچیان با داشتن نگاهی منطقی، ماموران حراست با داشتن احساس مسئولیت بیشتر و ... خود را به نوعی در برقراری آرامش و صلح در سالن مسابقه سهیم کنند.

مسئولان فدراسیون والیبال که همیشه سیبل منتقدان در زمان بروز حواشی قرار گرفته اند بهتر است امسال با تعریف قوانین جدید مثل کسر امتیاز از تیم ها، افزایش جرایم نقدی باشگاه ها، برگزاری بازی در سالن بدون تماشاچی و ... نشان دهند که توانایی مقابله با حاشیه سازان را دارند.

کمتر از یک هفته به شروع مسابقات لیگ برتر والیبال فرصت باقی مانده است، چه بهتر که از هم اکنون برای جلوگيري از بروز اتفاقات غیر قابل پیش بینی برنامه ریزی کرد تا در زمان وقوع، بتوان به راحتی و بدون اتلاف وقت مقابل آن ایستاد در غیر این صورت با توجه به نوع یارگیری تیم های حاضر در لیگ به مراتب شاهد اتفاقات بد وناگوار در مسابقات خواهیم بود .

امیدواریم که این طور نباشد.

گزارشي از انسيه ورزنده

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار