چاشنی که حتما برای سالاد ضروری است

به عقیده متخصصان مصرف روغن زیتون همراه با سالاد می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند.

برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه و رژیم درمانی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: استفاده از غذاهایی همچون چربی‌های حیوانی، روغن حیوانی، گوشت قرمز، شیر، ماست و پنیر پرچرب منجر به افزایش چربی خون می‌شود.

وی افزود: برخی از روغن‌ها همچون روغن نباتی که منشا گیاهی دارند و زمانیکه در کارخانه‌ها اشباع می‌کنند به صورت جامد می‌شود و روغن‌های گیاهی جامد باعث افزایش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیاده‌روی در مصرف مواد قندی و نشاسته‌ای آن را تبدیل به گلیسرید می‌کنند و منجر به افزایش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود.

وی اذعان داشت: هرچه میزان چربی‌های گوشت قرمز گرفته شود، مقدار چربی میان الیاف آن باقی می‌ماند که بایستی در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نشود.

وی تصریح کرد: در چربی‌های حیوانی، اسیدهای چرب اشباع شده و نشده وجود دارد که اسیدهای اشباع شده مضر هستند اما اسیدهای چرب اشباع نشده برای بدن بسیار مفید و مناسب هستند که می‌توان شیر، ماست و پنیر را به صورت کم چرب نیز استفاده کرد.

وی گفت: مصرف روغن زیتون برای مواد خام مانند سالاد و روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای تفت دادن و سرخ کردن مواد غذایی بسیار مناسب و مفید است.

بزرگمهر در ادامه گفت: روغن زیتون به پایین آمدن چربی‌های نامطلوب خون کمک بسیاری می‌کند و در صورت زیاده‌روی این روغن فرد به چاقی و اضافه وزن دچار می‌شود./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: چاشنی ، سالاد ، قند ، خام ، روغن ، زیتون ، اسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار