درمان مهلك ترين "سرطان" با "نانو ذرات" الماس ممكن شد

تركيب داروهاي شيمي درماني و "نانو ذرات" الماس در جريان خون افراد مبتلا به "سرطان" سبب بهبود شرايط و كاهش سلولهاي سرطاني شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ پژوهشگران از درمان سرطان خون با نانو ذرات الماس خبر داده اند. 

پژوهشگران دانشگاه ملي سنگاپور با همكاري دانشگاه كاليفرنيا موفق به ساخت دارويي جديد براي درمان سرطان خون شدند. اين گروه ماده شيميايي ضد سرطان خون را با نانو ذرات تركيب كرده و دارويي براي درمان بيماران ساختند. 

به گفته محققان: اين دارو اولين نمونه اي است كه مي تواند سلولهاي سرطان خون را از بين برده و در بين داروهايي از اين دست منحصر به فرد مي باشد به طوري كه برخلاف داروهاي ديگر در سيستم گردش خون قرار گرفته و از فعاليت هاي كلي سرطان خون توقف به عمل بياورد. 

پژوهشگران اين دارو را موثرترين درنوع خود بر شمرده به طوري كه كاهش سرعت رشد سلولهاي سرطاني و در مواقعي جلوگيري از رشد آنها از وظايف اين داروهاست. 

اين دارو مي تواند برخي از اين سلولها را نيز از بين برده و تنها مشكل آن مقاومت سلولهاي سرطاني در برابر اين دارو است. 

ادوارد چو محقق ارشد اين طرح از پمپ ژنتيكي اين دارو به جهت شيمي درماني خبر داده به طوري كه نتايج اثر بخشي دارد. 

محققان از رفع اين مشكل با كمك نانو ذرات 2 تا 8 نانومتري از جنس الماس براي مقاومت دارويي دانسته كه با پيوند نانوذرات الماس اين مشكل بيماران نيز حل خواهد شد. 

اين تيم تحقيقي از نتايج شگفت انگيز آزمايش اين نانو ذرات الماس بر روي موشهاي آزمايشي خبرداده و اثرات مفيد و بهبود اين دارو و ايمن سازي سيستم گردش خون به كمك پمپاژ كردن اين دارو با جريان سيال دارد./ ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار