درخواست نخست وزیر عراق برای برگزاری نشست بین المللی مبارزه با تروریسم

نوری المالکی نخست وزیر عراق برای مبارزه با تروریسم و همسو کردن تلاش ها برای مقابله با آن،خواستار برگزاری نشست بین المللی مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العراقیه: نوری مالکی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه پس از آنکه مقامات اعلام کردند شورشیان طی دو روز حملات 48 نفر را کشته اند هشدار داد این کشور با یک «‌ جنگ نسل کشی » روبرو است.

"نوری الماکی" نخست وزیر عراق خواستار برگزاری نشست بین المللی مبارزه با تروریسم و همسو کردن تلاش ها برای مقابله با ان شد و تاکید کرد:بغداد با هدف محقق شدن امنیت و ثبات درمنطقه آماده میزبانی این نشست خواهد بود.

وی در ادامه خواستار تشکیل یک جبهه خارجی برای مبارزه با تروریسم شد که از سوریه آغاز و به تمام کشورهای همسایه ختم می شود و در ادامه هشدار داد:اگر جامعه جهانی در مقابل تروریسم سکوت کند،این فرایند دیگر در عراق و سوریه و کشورهای منطقه باقی نخواهد ماند و آتش القاعده در سرتاسر جهان گسترده خواهد شد.

مالکی که خود نیز یک شیعه است در سخنرانی هفتگی خود گفت کاملا روشن است که عراق با یک جنگ نسل کشی روبرو است و در آن همه بخش های جامعه هدف قرار می گیرند.

وی افزود القاعده یک بار دیگر در حال تخریب خانه های مردم و کشتار آنها و همچنین منفجر کردن ساختمان های دولتی است.

تحلیلگران می گویند کوتاهی دولت تحت کنترل شیعیان در عراق در زمینه پرداختن به مشکلات اقلیت سنی در این کشور باعث شده است تا ناآرامی ها در عراق بار دیگر شدت گیرد.

بسیاری از سنی ها احساس می کنند از زمان سرنگون شدن صدام و قدرت گرفتن شیعیان ، به حاشیه رانده شده اند .
بااین حال اعتراض های روزافزون سنی ها در عراق نگرانی های شدیدی را درمورد آغاز خشونت بین شیعیان و سنی ها و تقسیم شدن این کشور به دو گروه قومی بوجود آورده است .

اعتراض ها در عراق 23 دسامبر سال2012 و پس از بازداشت گروهی از محافظ رافع العیساوی وزیر دارایی سنی این کشور به اتهام تروریسم آغاز شد .

بسیاری از سنی ها بازداشت محافظان عیساوی را جدیدترین بخش از اقدامات دولت مالکی علیه جامعه خودشان نامیدند .
سنی ها همچنین می گویند مالکی از قوانین ضد تروریسم برای تحت پیگرد قرار دادن رقبای سیاسی خود ازجمله طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق استفاده کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار