رئیس سازمان غذا و دارو :

استقبال روسیه از همکاری دارویی با ايران /صادرات 20 میلیون دلاری "دارو" به روسيه

دیناروند از استقبال روسیه برای همکاری در زمینه دارو با ايران خبر داد و گفت: در سال 91 ما 20 میلیون دلار صادرات به روسیه داشتیم.

دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفری که طی چند روز گذشته به "روسیه" داشت گفت: این سفر به دعوت وزارت بهداشت روسیه صورت گرفت که تفاهم نامه های همکاری خوبی بین "وزارت بهداشت" دو کشور انجام شد. 
 
وی در خصوص همکاری های دارویی عنوان کرد: مسئولین "وزارت بهداشت" روسیه استقبال خوبی از همکاری در زمینه دارو کردند در حال حاضر ما صادرات چند قلم دارو از جمله داروی "سینووکس" که برای بیماری "ام اس" است را به این کشور داریم . 
 
دیناروند با تاکید بر اینکه سال گذشته 20 میلیون دلار "صادرات" به روسیه داشتیم تصریح کرد: مشکل اصلی این است که هر کشوری برای ثبت دارویی از کشور دیگر در کشورش استانداردهای خاصی را دارد که همین موضوع باعث شده که ما به طور مطلوب نتوانیم داروهای بیشتری را به این کشور یا هر کشور دیگر صادر کنیم. 
 
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:چند شرکت دارویی ایران در روسیه وجود دارد که چند دارو را ثبت کردند اما صادرات آنها انجام نشده است و ما در حال پیگیری این موضوع و رفع هر چه سریعتر مشكل هستیم ./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار