جلالی در مراسم عید سعید غدیر خم:

نعمت بزرگ غدیر، داشتن ولی و پیرو مولا بودن است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اساس خلقت را رسیدن به سعادت خواند و گفت: غدیرخم یکی از نعمت‌های بزرگی است که خدواند به ما عنایت کرده است و این نعمت بزرگ، داشتن ولی و شیعه و پیرو مولا بودن است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نقل خانه ملت ، مراسم روز عید غدیرخم در مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز (چهارشنبه 1 آبان ماه) با حضور کاظم جلالی و کارمندان سادات این مرکز برگزار شد.
 
جلالی در این مراسم با تبریک فرارسیدن "عید سعید غدیر خم"، این روز را روز امامت و ولایت خواند و گفت: غدیرخم یکی از نعمت‌های بزرگی است که خدواند به ما عنایت کرده است و این نعمت بزرگ، داشتن ولی و شیعه و پیرو مولا بودن است.
 
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در تبیین شخصیت امام علی ( ع)، افزود: شخصیت امیرالمومنین علی (ع) آنچنان بزرگ و شگرف است که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه همه موحدان و حتی همه بشریت نسبت به امام علی (ع) تواضع و فروتنی خاص و ویژه‌ای دارند.
 
وی ادامه داد: اعیاد مربوط به امام علی (ع) تنها مختص مردم ایران نیست بلکه در بین مردم مختلف جهان چه مسلمان و چه غیرمسلمان جشن گرفته می‌شود.
 
جلالی با یادآوری کتاب‌های مختلفی که درباره امام علی (ع) نوشته شده است، تصریح کرد: شخصیت‌های اهل سنت و مسیحیان کتاب‌هایی درباره امام علی (ع) و تفاسیری بر نهج البلاغه نوشته‌اند که این موارد نشان می‌دهد امام شخصیتی بزرگ و ارزشمند برای تاریخ و بشریت بوده است.
 
وی با اشاره به هدایت بشر به دو شیوه عام و خاص و با ذکر آیات و روایاتی از قرآن و ائمه معصومین، تاکید کرد: ولایت و امامت یکی از شرایط داشتن هدایت خاصه و رسیدن به مقصد است.
 
جلالی با تاکید بر اینکه انسان به دنبال شایسته شدن و دستیابی به سعادت است، توضیح داد: اگر سعادت و رسیدن به مخلوق هدف نبود، آفرینش انسان معنا پیدا نمی‌کرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اساس خلقت را رسیدن به سعادت دانست و گفت: امامت و ولایت قله‌های بشریت هستند که الگوی شیعیان برای رسیدن به مقصد و سعادت به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار