در پي آتش سوزي انبار تعاوني اداره غله در کنار سيلوي مرکزي گندم مشهد، بيش از 100 آتش نشان براي اطفاء حرق در محل حضور پيدا کردند.

مجید شادی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به آتش سوزی بامداد امروز در کنار سیلوی مرکزی گندم مشهد اظهار کرد: در پی مشاهده دود و آتش از سوی هموطنان و نگهبان اداره غله از یکی از انبارهای این مجموعه تماس تلفنی با سامانه 125 آتش نشانی صورت گرفت.
 
مدیر حوزه 2 عملیات آتش نشانی مشهد مقدس افزود: ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت 4:54 دقیقه بامداد گروه‌های اطفای حریق را از ایستگاه 28 به محل حادثه واقع در خیابان رسالت اعزام کرده و گروه نخست پس از 4 دقيقه به محل حادثه رسيدند.
 
وي افزود: آتش نشان‌ها به دليل حريق گسترده در نزديکي سيلوي گندم سريعا درخواست پشتيباني کردند.
 
شادی ادامه داد:  پس از درخواست گروه اطفای حریق ایستگاه شماره 28، نیروهای جدید از 18 ایستگاه مشهد مقدس به محل حادثه اعزام شدند و مسعود ظهوريان معاونت عمليات آتش نشاني و خدمات ايمني مشهد نيز شخصا در محل حادثه حضور پيدا کرد.
 
مدیر حوزه 2 عملیات اتش نشانی مشهد مقدس گفت: محل حریق انبار ملزومات و شرکت تعاونی غله و انبار مواد قابل اشتعال نظیر لاستيک خودروهاي سنگين، روغن، مدارک، کيف و ساير موارد نياز يک تعاوني بوده که بيش از 60 درصد آن طعمه حريق شد.
 
شادی تصریح کرد: حجم خسارات بالا بوده اما با سرعت عمل بیش از 100 آتش نشان از سرایت آتش به کندوهای نگهداری گندم جلوگیری شد، البته یکی از کندوها دچار دودگرفتگی شده که با انجام عملیات این مشکل در ساعت 9:45 نیز مرتفع شد.
 
وی با اشاره به اینکه در جریان این حادثه، 33 دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفا حریق و خودروهای نجات و تجهیزات ویژه اطفا حریق مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: عملیات لکه گیری و کاوش در ساعت 11:30 به پايان رسيد.
 
به گفته شادي اين حادثه بعه دليل دور بودن از منطقه مسکوني و نبود تردد در آن زمان هيچ گونه خسارت جاني در بر نداشت و تنها به شدت دود پراکنده در آسمان اهالي نزديک به اين حادثه دچار وحشت شدند به طوري که برخي از هموطنان خانه‌هاي خود را خالي کرده و به خيابان‌ها پناه آوردند.
 
وی با تاکید بر اینکه برآورد میزان خسارات با سازمان غله است، گفت: عملیات انتقال و بارگیری غله گندم از ساعت 12 ظهر  در حال انجام است و در حال حاضر این محدوده ورود ممنوع اعلام شده است.
 
شادي تاکيد کرد: اين مجموعه از دستگاه نشان دادند حريق بي‌بهره بوده و همچنين وجود انبار تعاوني با مواد اشتعال زا در کنار سيلو و کندو‌هاي گندم نيز  خلاف مقررات است.
 
مدیر حوزه 2 عملیات اتش نشانی مشهد مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عمدي بودن اين حادثه گفت: اين موضوع را تايئد نمي‌کنيم ولي کارشناسان در حال بررسي اين حادثه هستند.
















انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار