ارومیه/

استکبار و ارتجاع در سوریه به شدت شکست خورده‌اند

امام جمعه خوی با اشاره به موفقیت‌های اخیر حاکمان سوریه در میادین مختلف، گفت: اکنون استکبار و ارتجاع در سوریه شکست‌خورده هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: صبر و پایداری در برابر مصائب و مشکلات و تقوای الهی، عامل اصلی سعادت و تعالی روحی مسلمانان است.

وی در بخش نخست خطبه‌های خود به مناسبت‌های هفته پیش‌رو و برخی مباحث سیاسی روز ایران و منطقه پرداخت.

خانواده؛ زیربنای پایدار از دیدگاه اسلام

خطیب جمعه خوی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو با تبریک روز خانواده، موضوع تکریم خانواده را مورد بررسی قرار داد و با استناد به روایاتی از ائمه معصوم (علیهم‌السلام) اذعان داشت: از نظر اسلام ازدواج و تشکیل خانواده سنت حسنه و تغییرناپذیر الهی بوده و به عنوان محبوب‌ترین بنیان در اسلام معرفی می‌شود.

موسوی شکوری به نقش محوری خانواده در حراست از دین اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده عامل ایجاد مودت و رحمت بوده و از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

شکست استکبار و ارتجاع در سوریه

خطیب جمعه خوی با اشاره به جنایات 31 ماهه گروه‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت استکبار جهانی و نیز ارتجاع منطقه در سوریه، اظهار داشت: موفقیت‌های اخیر حاکمان سوریه در میدان‌های نظامی سیاسی و دیپلماتیک و بروز اختلافات شدید در میان تروریست‌های تکفیری آنان را با بحران جدی روبرو کرده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مواجه شده آنان برای حضور در مذاکرات ژنو 2، تصریح کرد: این عوامل نشانگر حقیقت شکست استکبار و ارتجاع در سوریه است.

استمرار توطئه علیه دولت نوری مالکی

امام جمعه خوی با اشاره به انفجارات و ترورهای اخیر در عراق، تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل، عربستان، القاعده و حزب منحله بعثی عراق به منظور ساقط کردن دولت شیعی نوری مالکی دست به هر جنایتی می‌زنند و اکنون درصدد هستند مردم شهرهای سنی‌نشین را وادار به تظاهرات علیه دولت کنند.

دانش آموزان و نقش محوری آنان در انقلاب اسلامی

موسوی شکوری با تبریک روز بسیج دانش آموزی و تسلیت سالگرد شهادت شهید فهمیده، اظهار داشت: بررسی تاریخ سیاسی ایران و انقلاب اسلامی نشان از نقش‌آفرینی دانش آموزان در تمامی صحنه‌های مختلف کشور بوده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان همواره در تظاهرات و راهپیمایی‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی،گرامیداشت مناسبت‌های ملی، دینی و انقلابی، در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و المپیادهای علمی و سایر مسابقات بین‌المللی حضور داشته و خوش درخشیده‌اند.

امام جمعه خوی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس 550 هزار دانش آموز به طور مکرر به جبهه‌های نبرد اعزام شده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند./ز

برچسب ها: سوریه ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.