حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

احتمال کشیده شدن ادامه جلسه رای اعتماد به روز دوشنبه

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح جلسه رای اعتماد 3 وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم گفت: فضای مجلس درباره وزرای پیشنهادی مثبت است و هر نماینده‌ای رای خودش را خواهد داشت بدون اینکه تحت تاثیر فرد یا جریانی باشد.

سیدشریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش، علوم و ورزش به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باقی مانده صبح روز یکشنبه 5 آبان ماه (فردا) آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این نشست ابتدا رئیس‌جمهور به مدت یک ساعت از وزیران پیشنهادی "آموزش و پرورش"، "علوم، تحقیقات و فناوری" و "ورزش و جوانان" دفاع خواهد کرد.

نماینده اهواز تصریح کرد:طبق حروف الفبا ابتدا صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و سپس وزیر علوم و پس از آن نیز صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش بررسی خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: پس از سخنان رئیس‌جمهور 4 نفر مخالف و موافق به ترتیب هر کدام 15 دقیقه قبل از سخنرانی نیم ساعته هر یک از وزرای پیشنهادی سخنرانی خواهند کرد که در مجموع سه ساعت نطق مخالفان و موافقان خواهد بود.

وی اظهار داشت: پس از اتمام سخنان رئیس‌جمهور،‌ نطق مخالفان و موافقان و سخنان وزرای پیشنهادی که مجموعا 5 و نیم ساعت به طول خواهد کشید، رای اعتماد وزرا به صورت یکجا برای هر سه وزیر پیشنهادی انجام خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال کشیده شدن جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به روز دوشنبه 6 آبان ماه خبر داد و گفت: در صورت وجود برخی حواشی جلسه رای اعتماد به روز دوشنبه کشیده خواهد شد.

وی در خصوص این که آیا جلسه روز یکشنبه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی سه شیفته خواهد بود یا خیر گفت: طبق ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس، پیشنهاد رئیس‌مجلس و تصویب نمایندگان جلسه رای اعتماد صبح و بعد از ظهر می‌شود بنابراین سه شیفته نخواهد شد.

حسینی با اشاره به وضعیت سه وزیر پیشنهادی باقی مانده اظهار داشت: نمایندگان یک وظیفه‌ای دارند تا بهترین شخص را برای وزارتخانه انتخاب کنند تا بتواند مشکلات موجود در وزارتخانه مورد نظر را مرتفع کند و هم چنین بتواند باعث پیشرفت وزارتخانه با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها شود.

وی تصریح کرد: این که به خاطر ترس از این که وزارتخانه‌ای سه ماه دیگر با سرپرست اداره خواهد شد بنابراین وزیر ضعیفی را انتخاب کنیم  در ذهن نمایندگان نیست، چرا که ما برنامه‌های آن‌ها را می‌شنویم و براساس آن تصمیم خواهیم گرفت.

نماینده اهواز ادامه داد: فضای فعلی مجلس فضای خوبی است و به گونه‌ای نیست که شرایط خاصی وجود داشته باشد و امیدواریم همه وزرای پیشنهادی رای آورده و به کار خودشان ادامه دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: رای هر نماینده‌ای بستگی به نظر وی دارد چرا که مجلس نهم نه حزبی عمل می‌کند و نه فراکسیونی و فقط نمایندگان خودشان تصمیم می‌گیرند.

حسینی تاکید کرد: توصیه‌ای که به وزرای پیشنهادی کرده‌ام این بود که روی صحبت هیچ یک از نمایندگان حساب باز نکنند که یک نفر بیاید و بگوید رای اعتماد دست من است و می‌توانم هماهنگ کنم، چنین موضوعی وجود ندارد و هر نماینده‌ای خودش تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تا به امروز هیچ گاه نظر خودش را اعمال نکرده است که شخصی رای بیاورد یا شخصی رای نیاورد بلکه اجازه داده تا نمایندگان خودشان تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: جلسه رای اعتماد به صورت زنده از سیما پخش خواهد شد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: فضای مجلس فضای خوبی است.

اضافه می‌شود حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه 13 مرداد ماه همزمان با مراسم تحلیف خود 18 وزیر پیشنهادی خود را جهت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که در این لیست محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جعفر میلی منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری و مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بودند که موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشدند.

در پی این موضوع رئیس‌جمهور، علی اصغر فانی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رضا فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری، حمید رضا امیری صالحی را به عنوان وزیر پیشنهادی جوانان به عنوان وزیر پیشنهادی این سه وزارتخانه به مجلس معرفی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار