مروری بر مهمترين اخبار "اقتصادي" شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادي" که در روز شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: آيا حذف يارانه ثروتمندان به سود اقشار ضعيف است؟/ "يارانه" در هيچ کشوري به صورت يکسان پرداخت نمي شود ، ساخت "مسکن ويژه تهرانسر" با كندي پيش مي‌رود/ مالکان چشم انتظار تحويل واحدها ، تفاهم نامه همكاري بين شركت ‏IOEC‏ و دانشگاه تهران امضا شد‏ و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

آيا حذف يارانه ثروتمندان به سود اقشار ضعيف است؟/ "يارانه" در هيچ کشوري به صورت يکسان پرداخت نمي شود
https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/8/4/1665079_244.jpg

 بحث يارانه همواره يکي از موضوعات مهم اقتصادي کشور در سالهاي اخير بوده به طوري که با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها از نيمه دوم سال 82 همواره اين موضوع مطرح بودکه چه دهک‌هايي بايد يارانه دريافت کنند و چه دهک‌هايي نياز به دريافت يارانه نقدي ندارند.

احيا "درياچه اروميه" بدون فاجعه زيست محيطي
وزير نيرو گفت: 19راهكاري كه براي احياي درياچه اروميه در نظر گرفته شده است داراي اولويت بيشتري هستند که در حال اجرا شدن است.

کمرنگ شدن تحريم ها در حوزه "خودرو" موجب خداحافظي ما با چين نخواهد شد
 نعمت بخش گفت:به دليل اينکه رعايت استانداردهاي اجباري 55 گانه ec اروپا براي خودروهاي توليدي کشور الزامي است بنابراين کمرنگ شدن تحريم ها مغايرتي با ارتباط ايران و چين ندارد.

"بارش"ها در بخش‌های شمال غربی تشدید می‌شود / دمای "تهران" 12 درجه بالای صفر

 سامانه بارشی، طی امروز و فردا نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و فردا شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیرقرار می‌دهد.

ساخت "مسکن ويژه تهرانسر" با كندي پيش مي‌رود/ مالکان چشم انتظار تحويل واحدها

 در حالي که قرار بود خرداد‌ماه امسال اولين واحدهاي مسکن ويژه تهرانسر به متقاضيان واگذار شود اما اختلاف با پيمانکاران باعث شد تحويل واحدها به 10ماه تاخير داشته باشد.

تامين مالي تركيبي، مناسب‌ترين راه براي تامين مالي پروژه‌هاي "نفت "و "گاز "
مناسب‌ترين راه براي تامين مالي پروژه‌هاي نفت و گاز استفاده از تامين مالي تركيبي با استفاده از پتانسيل‌هاي داخلي و بين المللي است.

تفاهم نامه همكاري بين شركت ‏IOEC‏ و دانشگاه تهران امضا شد

 تفاهم نامه دو جانبه همكاري بين شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران(‏IOEC‏) و پژوهشكده ‏مگاترونيك و ماشين هاي هوشمند دانشگاه تهران با هدف ايجاد ارتباط بيشتر بين صنعت و دانشگاه به امضا ‏رسيد.‏

زيان 4 ميليارد يورويي شركت فرانسوي "پژو"

شركت خودروسازي "پژو" به دليل تحريم ایران با 4 میلیارد یورو خسارت در فروش محصولات خود مواجه شده است.

احيا "درياچه اروميه" بدون فاجعه زيست محيطي
 وزير نيرو گفت: 19راهكاري كه براي احياي درياچه اروميه در نظر گرفته شده است داراي اولويت بيشتري هستند که در حال اجرا شدن است.

ايستادگي شاخص بر قله ي 73 هزار واحدي
 شاخص کل با رشد 519 واحدي بر پله ي 73 هزار واحدي باقي ماند.

روزی مثبت برای "دلار"
 امروز شنبه 4 آبان ماه ارزش ارزهای رسمی توسط بانک مرکزی اعلام شد که بر اساس آن ارزش دلار و پوند کاهش و قیمت یورو افزایش یافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار