گام هایی اساسی برای تهیه یک "ساندویچ" سالم!

بررسی های جدید نشان می دهند اگر با رعایت اصولی ساده ساندویچ تهیه شود نه تنها برای بدن هیچ ضرری ندارند حتی می توانند بسیار مفيد هم باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براي تهيه يك ساندويچ سالم بايد اصولي را در نظر گرفت تا ساندويچ ضمن خوشمزه بودن، از نظر تغذيه اي نيز سالم باشد بهترين روش توجه به هرم مواد غذايي است که  اگر ساندويچ را براساس آن تهيه كنيد، ساندويچ سالمي خواهيد داشت.

بررسی ها نشان می دهند وجود "سبزیجات" در ساندویچ اولین شرط برای سالم کردن آن است،به طوری که در کنار فست فود خود حتما باید بشقاب بزرگی از تمام سبزیجات شامل "گوجه فرنگی"، کاهو، کلم و خیار را مصرف کرد.

گفتنی است برای ساندویچ سالم می توانید از نان های سبوس دار و گوشت های کم چرب استفاده کنید این نان ها و گوشت ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن در بدن شما هضم می شوند و باعث "چاقی" و "افزایش وزن" شما نخواهند شد.

گفتنی است این غذای محبوب و پرطرفدار را باید با روغن های سالم مانند "آفتابگردان"، "زیتون" و "کنجد" تهیه کرد تا فست فودی که مصرف می کنید باعث ایجاد "بیماری های قلبی" و "سکته" در شما نشود.

پزشکان توصیه می کنند با بکارگیری همین اصول ساده می توانید در هفته چندبار به راحتی فست فود مصرف کنید و نگران بیماری هایی که بعد از خوردن آنها به سراغتان می آيد نشوید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار