اردبیل /

۷۲ کالای ممنوع صادراتی به ۱۷ کالا کاهش یافته است

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی کشور با بیان اینکه صادرات منجر به شکوفایی اقتصاد می شود، گفت: ۷۲ کالای ممنوع صادراتی به ۱۷ کالا کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غیاثوند مدیر کل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی کشور افزود: در حال حاضر 37 درصد تولید کشور فعال است و متاسفانه 63 درصد این ظرفیت غیر فعال است.

وی با بیان اینکه عدم نقدینگی مشکل اصلی تولیدکنندگان ما است، بیان داشت: واردات لازمه وجود صادرات است و دولت باید برای ورود و قرارگرفتن بخش خصوصی در محور توسعه اقتصادی و صادرات قدم های موثری بردارد.

غیاثوند روز ملی صادرات را فرصتی مغتنم برای بررسی مشکلات صادر کنندگان و ارزیابی عملکرد دولت برای این قشر عنوان کرد و گفت: 80 درصد مایحتاج ارزی و کالایی داخل کشور از طریق صادر کنندگان تامین شده است و دولت در این رابطه در سال 91 بیش از 100 جلسه با مسئولان اتاق های بازرگانی و مجلس شورای اسلامی داشته است .

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی کشور همه صادر کنندگان در این شرایط تحریم را صادر کنندگان نمونه توصیف کرد و ادامه داد: تثبیت نرخ ارز مطالبه اصلی صادر کنندگان و تولیدکنندگان از دولت است چراکه تغییر ناگهانی قیمت ارز باعث عدم برنامه ریزی بلند مدت در حوزه اقتصادی می شود/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.