بندرعباس/

گفته‌های خواندنی مجری پروژه فرودگاه قدیم قشم

سازمان منطقه آزاد قشم در حالی طی روزهای گذشته اقدام به فسخ قرارداد پروژه فرودگاه قدیم قشم کرده که مجری آن می‌‌گوید این پروژه با سازمان منطقه آزاد مشارکتی، مورد تایید سازمان بازرسی و یکی از پروژه‌های فعال در قشم است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  طی روزهای گذشته سازمان منطقه آزاد قشم طی خبری اعلام کرد که قرارداد برخی از پروژه‌های عمرانی قشم به دلیل «عدم انجام تعهدات از سوی مجریان» از جمله پروژه فرودگاه قدیم توسط سازمان منطقه آزاد قشم فسخ و متوقف شده است.



در واقع منظور مقامات سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه فرودگاه قدیم همان پروژه شهر طلایی قشم است که بر روی اراضی فرودگاه قدیم قشم مقرر شده است بنا شود و طی آن بیش از 8 هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که در صورت تحقق این امر قشم به یکی از شهرهای مدرن کشور تبدیل خواهد شد.

 در همین راستا و از ‌آنجایی که این پروژه در ماه‌های اخیر از روند نسبتا خوبی برخوردار بوده است با توجه به اینکه مقامات سازمان منطقه آزاد قشم دلیل فسخ قرارداد مربوطه را عدم انجام تعهدات مجری بیان کرده‌اند به سراغ مجری پروژه فرودگاه قدیم یا همان شهر طلایی قشم که گلدن سیتی نیز خوانده می‌شود رفته است تا موضوع را از زبان وی نیز جویا شود.

یعقوب اسلامی‌رمچاهی مجری پروژه شهر طلایی قشم که می‌گوید این پروژه به صورت مشارکتی با سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجراست، با بیان اینکه «زمزمه‌هایی در خصوص سیاست جدید سازمان مبنی بر توقف برخی پروژه‌های بزرگ در حال اجرا رواج پیدا کرده»، افزود: ایجاد فضای مستعد و فراهم آوردن امنیت لازم برای سرمایه گذاری از ابتدایی‌ترین الزامات برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در هر نقطه‌ای از این کره خاکی است و آنچه به عنوان اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در قالب قانون چگونگی اداره مناطق تعیین شده است، از نقطه نظر سرمایه گذاری بسیار دلگرم کننده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در ماده اول این قانون، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی و ایجاد اشتغال سالم و مولد و مواردی از این قبیل از جمله اهداف تشکیل مناطق آزاد معرفی شده است.

اسلامی‌رمچاهی تصریح کرد: طبیعتاً سرمایه‌گذاری‌های متعددی که در قشم صورت گرفته است با نگرش به اهداف فوق و با امید به حمایت‌های مسؤلان و دستگاه‌‌های ذی‌ربط و ایجاد تسهیلاتی که در مقایسه با سایر نقاط کشور ارائه می‌شود بوده است.

این مجری پروژه در ادامه افزود: زمزمه‌هایی که کم و بیش شنیده می‌شود تا الان جو نامطلوبی را برای مردم و افرادی که اقدام به خرید از این پروژه‌ها کرده‌اند در پی داشته است.

وی گفت: برخی‌ها طلای دست همسران خود را فروخته و به امید افزایش قیمت سرمایه‌شان اقدام به خرید اقساطی واحدها کرده‌اند و قرار نیست با تغییر دولت‌‌ها که همه در زیر سقف نظام تلاش می‌کنند شرایط سرمایه‌گذاری متوقف یا تغییر نماید و مردم متضرر شوند.

به گفته اسلامی‌رمچاهی، از طرفی عمده تشکل‌‌های ساختمانی و فعالیت‌های مرتبط شکل گرفته در قالب و با اتکا به همین سرمایه‌‌گذاری‌های بزرگ و پروژه‌های در حال انجام صورت گرفته است که اتفاقاً بسیار اشتغالزا بوده و برای قشر قابل توجهی از مردم و تولید کنندگان مصالح ساختمانی از جذابیت و رونق مناسبی در سطح منطقه برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه شهر طلایی قشم، یکی از موفق‌ترین پروژه‌های جزیره‌ است، افزود: متأسفانه پیامد هرگونه تصمیم شتابزده و سلیقه‌ای و هر نوع اظهار نظر ناصواب و بدون منطق، علاوه بر دلسردی سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت باعث رکود جدی در سایر چرخه‌‌های مرتبط اقتصادی با این نوع فعالیت‌ها می‌شود و نتیجه آن جز ضرر و زیان و بیکاری و ایجاد مشکلات معیشتی برای عده‌ای از مردم نخواهد بود.

این سرمایه‌گذار ادامه داد: به عنوان مثال پروژه گلدن سیتی قشم که با مشارکت منطقه آزاد در حال اجرا بوده و تاکنون از پیشرفت فیزیکی فوق‌العاده‌‌ای برخوردار شده، از تمام نقاط کشور از سوی مردم برای سرمایه‌گذاری مورد استقبال قرار گرفته است.

اسلامی‌رمچاهی یادآور شد: سایر پروژه‌هایی که توسط بقیه سرمایه‌گذاران در حال اجراست وضعیت مشابه داشته و لذا انتشار این گونه زمزمه‌های غیر مستند و خلاف واقع، اسباب تشویش و نگرانی عده زیادی از مردم را فراهم می‌آورد، ضمن آنکه در صورت وقوع هرگونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی، مراجع محترم و محاکم ذیصلاح قضایی پیگیری و برخورد لازم را اعمال می‌کنند.

وی گفت: آیا سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی نیست که مهر تاییدش بر سلامت پروژه پیش از این زده شده است؟ و آیا هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی نتیجه‌ای دلسردی سرمایه گذاران و یأس و نا امیدی مردم را در پی نخواهد داشت.؟

مجری پروژه شهر طلایی تأکید کرد: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده و در پرتو سیاست‌های امیدوارانه دولت تدبیر و امید، اعتدال و درایت از شاخص‌های اصلی مسؤلان در نحوه عملکرد و مواجه با تمام جریانات از جمله سرمایه‌گذاری‌‌های انجام شده در سطح منطقه است متأسفانه موضع و سیاست‌‌های اخیر سازمان منطقه آزاد قشم مغایرت اصلی و سئوال برانگیز با سیاست‌های کلی و راهبردی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

اسلامی‌رمچاهی اذعان داشت: بدون شک مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر مدیران ارشد استان و شهرستان طی سال‌های گذشته تاکنون حمایت‌‌‌های بی دریغی از روند سرمایه گذاری داشته‌اند که همین حمایت‌ها موجب اشتیاق امثال بنده برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم شده است.

وی در پایان متذکر شد: ما ضمن آن که دست مدیران جدید شورای عالی مناطق آزاد به ویژه جناب آقای مهندس ترکان و نیز مدیران سازمان منطقه آزاد قشم را برای همکاری متقابل می‌فشاریم معتقدیم که در فضای رقابتی امروزی که جذابیت‌های متعددی برای سرمایه گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می‌‌گیرد هرگونه اقدامی که توسط برخی‌‌ها در جهت توقف پیشرفت جزیره خواسته و یا ناخواسته حرکت در مسیر اهداف کشورهایی خواهد بود که رشد و توسعه ایران اسلامی را نمی‌خواهند./ج1


برچسب ها: بندرعباس ، سازمان ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.