ایرانپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

نگاه فانی به آموزش و پرورش جزیی‌نگر است / عدم شفافیت در برنامه‌های ارائه شده

نماینده مردم مبارکه گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نگاه جامع و کلی را در برنامه‌های خود نسبت به این وزارتخانه ارائه نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 آبان در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به این که از رئیس‌جمهور می‌خواهم در رابطه با احیای زاینده رود توجه ویژه‌ای داشته باشد گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک بخش زیربنایی از اهمیت بالایی برخوردار است لذا قطعا سکاندار چنین وزارتخانه‌ای باید توان مدیریتی ویژه‌ای داشته باشد.  
 
وی افزود: امتیازاتی که وزارت آموزش و پرورش دارد نسبت به بقیه وزارتخانه‌ها بیشتر است و این وزارتخانه حساسترین نقش را در ارتباط با سرمایه کشور یعنی سرمایه انسانی برعهده دارد.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در مقوله آموزش و پرورش قطعا کوچکترین تصمیمی که این وزارتخانه انجام دهد در همه جامعه  تاثیرگذار خواهد بود زیرا هیچ خانواده‌ای در کشور نیست که نسبت به وزارتخانه تاثیری نپذیرد.  
 
ایرانپور خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: شما از توان مدیریتی بالایی برخوردارید اما در برنامه‌های خود به صورت شفاف درباره چگونگی استفاده از توان عظیم وزارت آموزش و پرورش صحبتی نکرده‌اید.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: آن چه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود دارد بیشتر جزیی نگری است و وزیر پیشنهادی سعی کرده است نسبت به بایدها و نبایدهایی که در برنامه خود وجود دارد صحبت کند و در این برنامه کمتر از نقاط ضعف و قوتی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد صحبت شده است.  
 
وی با بیان این که مبانی استراتژیکی به صورت شفاف در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دیده نمی‌شود تصریح کرد: آقای فانی سه ماه است که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارند اما متاسفانه در برنامه‌های پیشنهادی خود نگاهی جزیی نگر را در پیش گرفته‌اند و در بخش‌هایی هم چون ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش، متاسفانه رویکردی مشخص نداشته‌اند.  
 
نماینده مردم مبارکه افزود: جنابعالی باید نظر صریح خود را درباره اخراج معلمان پیش دبستانی و ابتدایی که به دلیل سیاست‌های غلط آموزش و پرورش در سال‌های اخیر اعمال شد به صورت شفاف بیان کنید.
 
ایرانپور تاکید کرد: از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توقع داریم که به صورت عملی برنامه‌های خود را به نمایندگان معرفی و به صورت جزیی در این باره صحبت کنند.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نهادینه کردن برنامه محوری در مدیریت آموزش و پرورش را در برنامه‌های خود مطرح کردند اما متاسفانه در این برنامه به روش این نهادینه کردن اشاره‌ای نداشته‌اند و در برنامه‌های وی درباره یکی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی صحبت نشده است.  
 
نماینده مردم مبارکه خاطر نشان کرد: آقای فانی باید صراحتا اعلام کنند که چه برنامه مشخصی را برای نیروی انسانی خواهند داشت.  
 
ایرانپور تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صراحتا باید اعلام می‌کرد که برای مدارس فرسوده که متاسفانه بعضی از دانش آموزان ما در سراسر کشور در بدترین شرایط در این مدارس تحصیل می‌کنند چه برنامه‌ای دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتظار می‌رفت نسبت به سلامت روح و جسم دانش آموزان برنامه‌های خود را به صورت شفاف معرفی می‌کردند که متاسفانه این موضوع در برنامه‌های پیشنهادی فانی رعایت نشده است.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تاکید کرد: از فانی انتظار می‌رود که با دقت و شفافیت بیشتر برنامه‌های پیشنهادی خود را برای وزارت آموزش و پرورش در جلسه امروز تشریح کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار