عزیزی فارسانی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

فانی در کالبد آموزش و پرورش رشد کرده و با چالش‌های موجود آشناست

نماینده مردم فارسان در دفاع از علی اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فانی در کالبد آموزش و پرورش رشد کرده و مراحل ترقی و تجربه را پلکانی طی کرده و با چالش‌های موجود این وزارت خانه کاملا آشناست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم فارسان، کیار و کوهرنگ در موافقت با علی اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در ابتدای صحبت‌های خود به اظهارات مخالفین وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: نگاه وزیر پیشنهادی به بخش آموزش و پرورش نگاه کلی است و ما نمایندگان اگر منشور و رسالت آموزش و پرورش را مطالعه کنیم تمام نقاط قوت و ضعف در آن تشریح شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از اظهارات که مخالفان در خصوص وزیر پیشنهادی داشتند این بود که راهکار و برنامه‌های فانی برای این وزارت خانه چیست  که لازم است توضیح دهم راهکارها و برنامه‌ها براساس اسناد بالادستی از جمله نسل سوم، پانزدهم و سی‌ام قانون اساسی، برنامه پنجم توسعه، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین سند تحول بنیادین اشاره شده است اما اینکه به چه دلیل اجرایی نشده است دلیل این است که ما نقشه راه نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دقیقا به مثابه یک نقشه راه و به عنوان یک قطب نما برای رسیدن به اهداف اشاره شده است.

عزیزی ادامه داد: با توجه به اینکه تحقق ارزشها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد علمی اجتماعی سیاسی و ... است، عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: تحقق این آرمان ها در گرو تربیت انسان های عالم، توانمند، متقی و اخلاقی است و تعلیم و تربیت تحقق بخش حیات طیبه و تمدن اسلامی ایرانی می ‌اشد و بی شک نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی و اجتماعی بسیار مهم است.  
 
این نماینده ادامه داد: در دنیای امروز که دشمنان دین مداری و آزادگی با استفاده از جنگ نرم دستاوردهای علمی، فرهنگی و اعتقادی ما را مورد حمله قرار داده اند اهمیت و نقش نظام آموزش و پرورش صدچندان می‌باشد.

نماینده مردم فارسان تصریح کرد: با توجه به موارد فوق الذکر، مراجع و نهادهای سیاست گذار همواره دغدغه و توجه خود را به ضرورت تحول و اصلاح نظام آموزشی متناسب با تغییرات روز افزون در علوم و پیشرفت تکنولوژی داشته است و همچنین رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری که مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش را در رأس امور کشور دانسته اند از جمله دلایل ضرورت های تحول بنیادین در این نهاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: وضعیت موجود کشور در آموزش و پرورش براساس گزارش های یونسکو در سال 2011 و 2012 این است که ما با توجه به جمعیت 15 میلیون نفری در بدنه آموزش و پرورش در رتبه هفتم شاخص توسعه انسانی و رتبه 88 جهانی قرار داریم و از نظر شاخص، رتبه 15 منطقه را داریم.

عزیزی اظهار داشت: علی اصغرفانی در بعد شخصیتی انسانی با اخلاق متدین ولایت مدار توانمند و شجاع است و در بعد علمی نیز فردی متخصص کاردان محقق پژوهشگر استاد دانشگاه و مولف چندین کتاب و طراح چندین پروژه علمی، آموزشی و تربیتی است، وی در کالبد آموزش و پرورش رشد کرده و مراحل ترقی و تجربه را پلکانی طی نموده و با چالش های موجود کاملا آشناست. 

وی ادامه داد: همچنین وزیر پیشنهادی به هیچ جناح سیاسی و گروه خاصی تعلق ندارد.

عزیزی در ادامه به دیگر ویژگی های مثبت برنامه های وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: مطابقت برنامه های وی با اسناد بالادستی، داشتن نظام ارزشیابی آموزشی و اعتقاد به ارزیابی براساس الگوی اعتبار سنجی، داشتن نقشه راه و برنامه برای طی مسیر و رسیدن به هدف، نهادینه کردن برنامه محوری در سطوح مختلف آموزش و پرورش، طراحی و تدوین و استقرار استفاده هوشمند از فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله ویژگی های مثبت برنامه های وزیر پیشنهادی است.

عزیزی ادامه داد: همچنین ارتقای جایگاه زنان در مدیریت‌های عالی و میانی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای بهره وری منابع موجود، ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم، استانداردسازی هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش و تدوین و اجرای برنامه جامع کارآفرینی در تمام دوره های تحصیلی، توجه به طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و ورزش، توجه به توسعه، همکاری های بین المللی مانند یونسکو و ارتقای برنامه های آموزشی و پرورشی از جمله دیگر ویژگی های مثبت برنامه های ارائه شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فانی ، فارسانی ، موافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار