رسایی در تذکر آیین‌نامه‌ای:

مجلس نسبت به مواضع آمریکا خوش‌بین نیست

نماینده مردم تهران گفت: اگر دولت نسبت به مواضع آمریکا خوش‌بین است، مجلس نسبت به موضع‌گیری‌های آمریکا خوش‌بین نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران در صحن علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: من دو تذکر دارم و تذکراتم مربوط به بند 24 آیین‌نامه داخلی است.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه صبح برای عدم پخش مستقیم مذاکرات پارلمان از سوی صدا و سیما تذکر دادیم و وقتی که من جویا شدم پاسخ دادید که نمایندگان مجلس در این زمینه نقشی نداشتند، اما همین امروز خبرگزاری رسمی دولت و برخی از آقایان دیگر مصاحبه کردند و گفتند که دولت برای این پخش مستقیم نظری نداشته و این نظر هیئت رئیسه بوده است.

عضو کمیسیون اصل 90 همچنین افزود: در صفحه 23 روزنامه دولت در شماره دیروز آمده است که مجلس درباره جمع‌آوری بیلبوردهای عجیب در سطح شهر ورود خواهد کرد و آقایان از طرف مجلس دارند این بحث را مطرح می‌کنند در حالی که اگر دولت محترم به سیاست‌های آمریکا خوش‌بین است مجلس خوش‌بین نیست، هفته گذشته جنابعالی نطق کردید و نطق شما انقلابی بود و نمایندگان در بین نطق شما شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

رسایی اظهار کرد: برخی از نمایندگان نیز در نطق میان دستور خود به سیاست‌های آمریکا انتقاد کردند و چندین بار در هفته گذشته شعار مرگ بر آمریکا در مجلس طنین‌انداز شد.

عضو کمیسیون اصل نود با اشاره به 13 آبان گفت: 13 آبان نزدیک است و ملت ایران پس از 35 سال که ثابت کرده سفارت آمریکا لانه جاسوسی است امروز اتحادیه اروپا به همین نتیجه رسیده است و سفارت‌خانه‌های آمریکا را در کشورهای اروپایی به عنوان لانه جاسوسی خطاب می‌کنند، چرا عده‌ای به دنبال پاک کردن این افتخار 34 ساله‌ای هستند که در برابر نام ملت ایران است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دولت آمریکا، رسانه‌های این کشور و فیلم‌های آمریکایی همگی به دنبال ایران‌هراسی هستند و همگی از ایرانیان نفرت دارند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر شما مربوط به این جلسه نیست.

رسایی پاسخ داد: آقای دکتر این بحث‌ها را به مجلس نسبت داده‌اند و این تبلیغاتی که در سطح شهر به عنوان صداقت آمریکایی انجام شده بود خوب بود از این رو دولت باید اجازه دهد مردم نظرات خود را بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده اکیدا می‌گویم که پخش مستقیم به مجلس ربطی ندارد چراکه خود صدا و سیما تقاضا کرده بود که بیاید و خودش این موضوع را منتفی کرد، حتی آقای مصری از طرف هیئت رئیسه هم همه گونه همکاری با صدا و سیما انجام داد تا تجهیزاتشان را نصب کنند بنابراین این موضوع مطلقا ربطی به مجلس ندارد.

لاریجانی درباره این موضوع که مجلس در خصوص بیلبوردها تصمیم می‌گیرد گفت: این موضوع خلاف واقع است و ربطی به مجلس ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار