تاریخ 5هزار ساله «دنیای باستان یونان» در شبکه آموزش

مستند علمی «دنیای باستان یونان» از شبكه آموزش پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما،  مستند «دنیای باستان یونان» از سری مجموعه مستند 7 در سه قسمت 60دقیقه‌ای از شبكه آموزش پخش می‌شود.

این مجموعه بی نظیر تاریخی محصول سال 2009، سفری علمی است به ماورای زمان که به تجسس در رمز و رموز بیش از 65 میراث عظیم به جا مانده تاریخ 5000 ساله می‌پردازد. در این مجموعه از بازسازی صحنه ها هم به صورت واقعی و هم به صورت دیجیتال برای خلق تصاویر استفاده شده است.
 
در این مستند سه قسمتی به 1_ مصر باستان با استفاده از فیلمبرداری سرصحنه و مدلسازی کامپیوتری فعالیت‌های کارگران و معماران در حال ساختن بزرگترین بناهای تاریخی ساخته دست بشر مثل ابوالهول، اهرام ثلاثه، معبد هاتشپسوت، مقبره رامسس کبیر، دره خدایان و ... به تصویر کشیده شده است.2_رم باستان ،چگونگی مهندسی و ساخت ساختمان‌ها و ابنیه مشهور رم باستان مثل سیرکوس ماکسیموس،تالار تریجان،پانتئون و کولوزیوم در این مستند نمایش داده شده است. 3- یونان باستان

بررسی خواستگاه تمدن غربی به همراه ریخت شناسی معماری ساخته های مشهور یونانیان باستان مثل کاخ کنوسوس،مجسمه هلیوس و پارتنون و ... از طراحی، ابتکار گرفته تا اجرا و پیاده سازی در این مجموعه گردآوری شده است. 4- رازهای سرزمین مقدس کشف هر رمز از سرزمین مقدس،صدها راز دیگر در بین صخره ها و غارهای این مکان را فرا روی محققین قرار می دهد.این برنامه به معرفی اماکن الهام بخش و متبرک این سرزمین همچون کلیسای ناتی بیتی، کوه سینا، ویلینگ وال، معبد هرود و ... می پردازد. 5- شگفتیهای جهان در طول زمان تاریخچه و رموز بناهای بی نظیر و شگفت انگیز قدیمی جهان مثل تاج محل،شهر ممنوعه، مانت راشمور، آنگکور وات و ...در این مستند نمایش داده می شود. 6- عجایب هفتگانه دنیای باستان ،رمزگشایی شگفتی‌های جهان باستان چون هرم گیزا،باغهای معلق بابل و سایر ساخته های قدیمی و بی بدیل بشر مثل پارتنون، پترا، بیت المقدس،تاج محل، کولوزیوم، دیوار بزرگ چین، ارتش رسی و ... در این مجموعه گردآوری شده است.

مجموعه مستند سه قسمتی "دنیای باستان یونان" سه شنبه ساعت 24 به مدت 60 دقیقه روی آنتن شبكه آموزش می‌رود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۲
خیلی خوبه که تمدن ها و ویژگی های دنیای باستان را به نمایش بگذارند.اما ای کاش نیم نگاهی هم به فرهنگ و تمدن و پیشینه ی هزاران ساله ی ایران خودمان نیز می کردند و برنامه هایی برای نمایش این تمدن عظیم و غنی نیز می ساختند..
آخرین اخبار