گفتگوی المالکي با اوباما درباره سوريه و ايران

نوري المالکي نخست وزير عراق در سفر به واشنگتن با مقامات آمريکايي درباره بحران سوريه و پرونده هسته اي ايران گفتگو مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العراقيه ؛ المالکي در سفر اواخر اين ماه خود، پرونده هاي بحران سوريه، نزديک شدن آمريکا و ايران و مبارزه با تروريسم را به واشنگتن خواهد برد. 

با توجه به شرايط خاص منطقه، سفر المالکي به واشنگتن اهميت فوق العاده اي دارد. عراق همچنين در نزديک شدن ايران و آمريکا به يکديگر ايفاي نقش مي کند. مبارزه با تروريسم که به مشکل بين المللي تبديل شده است هم در گفتگوهاي المالکي با مقامات آمريکايي مطرح خواهد شد. وزراي امور خارجه و دفاع عراق و فرماندهان سازمانهاي امنيتي اين کشور نوري المالکي را در اين سفر همراهي خواهند کرد. 

حسن العلواني تحليلگر مسايل سياسي در بغداد گفت: «منطقه در آستانه تحولات مهمي به ويژه درباره پرونده هسته اي ايران و نيز بحران سوريه قرار دارد. ديدار المالکي و اوباما براي گفتگو درباره اين مسايل اهميت دارد.» 

در ادامه اين گزارش آمده است: نمايندگان عراقي پيش بيني مي کنند دعوت نخست وزير اين کشور براي برگزاري کنفرانس بين المللي مبارزه با تروريسم با استقبال آمريکا روبرو شود. المالکي در واشنگتن همچنين براي توجه بيشتر به مسايل اقتصادي در توافقنامه راهبردي امضا شده بين عراق و آمريکا تلاش خواهد کرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار