مقاله وارده/نهضت آزادی، دین‌ستیز و غرب‌گرا

نویسنده مطلب توهین‌آمیز روزنامه بهار از سرکردگان گروهک نهضت آزادی است/ امام(ره): نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند

در مقاله‌ای که برای تحریریه سیاسی باشگاه خبرنگاران ارسال شده، در مطلبی موشکافانه نقش "گروهک نهضت آزادی" در توهین به اهل بیت(ع) و شیعیان پرداخته شده است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ متن این مقاله که از سوی نگاه ریزبین یک مخاطب برای "باشگاه خبرنگاران" ارسال شده بدون هیچ دخل و تصرفی در ادامه می‌آید.

بسمه‌تعالی

انتشار مقاله‌ای تحت عنوان "امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟" به قلم "علی‌اصغر غروی" در روز چهارشنبه 92.8.1 در "روزنامه بهار"، قلب میلیون‌ها عاشق و دلداده اهل‌بیت عصمت و طهارت و مکتب عظمای علوی را غرق در بغض و اندوه نمود.

در این مقاله با قلمی فریبکارانه، هزاران هزار آیه، روایت و براهین عقلی و شرعی نادیده انگاشته و به صورت بی‌شرمانه‌ای مقام خلافت پس از نبی مکرم اسلام، از امیرالمومنین (ع) سلب گردیده است.

متاسفانه توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی در دوران پرفراز و نشیب پس از انقلاب‌اسلامی امر بدیعی نبوده و بارها اقدامات گستاخانه‌ای از این دست در فضای رسانه‌ای کشور صورت گرفته است و حال به نظر می‌رسد جریان دین‌ستیزی که در سال‌هایی نه چندان‌دور، قتل‌عام اهل‌بیت پیامبر (ص) در روز عاشورا و جنایت قتل سیدالشهداء (ع) را امری مشروع و نتیجه خشونت‌های پیامبر اسلام (ص) در جنگ‌های بدر و خیبر می‌دانست، بار دیگر سربرآورده و در حال ارزیابی حساسیت‌های دینی جامعه دهه 90 ایران اسلامی است.

بررسی دقیق روندهای دین‌ستیزانه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، حکایت از نقش‌آفرینی بی‌بدیل گروهک نهضت‌آزادی و جریان فکری متاثر از این گروه می‌باشد. چه اینکه نویسنده این مقاله (علی‌اصغر غروی) مسئول شاخه اصفهان این گروهک و از نظریه‌پردازان این سازمان انحرافی است.

انتشار چنین مقاله گستاخانه و توهین‌آمیزی توسط کادر مرکزی گروهک نهضت‌آزادی در یکی از نشریات رسمی کشور را می‌توان تغییر فاز این گروهک در پروژه دین‌زدایی از جامعه ایرانی تلقی نمود؛ چرا که عملکرد گذشته جریانات التقاطی از جمله گروهک نهضت‌آزادی نشان‌دهنده تلاش آنها برای تاثیرگذاری بر نخبگان و استحاله عناصر و جریانات سیاسی و فرهنگی کشور بود.

متاسفانه در آن روند بخشی از عناصر و جریانات سیاسی کشور توسط این جریان استحاله و ضمن دشمنی آشکار و نهان با نظام مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران، در دو دهه گذشته (که بخشی از آن در توهین‌های آشکار به مقدسات دینی در روزنامه‌های زنجیره‌ای نیمه دوم دهه هفتاد بروز نمود) در جریان فتنه سال 88 نیز نقش محوری ایفا نمودند (که البته پرداختن به این موضوع خود مقال مستقلی می‌طلبد).

به نظر می‌رسد در فاز جدید دین‌زدایی نهضت‌آزادی، این گروهک پا را از تاثیرگذاری بر نخبگان فراتر گذاشته و افکار عمومی جامعه را هدف قرار داده و لذا یکی از عناصر محوری گروه با گستاخی کامل در یک روزنامه رسمی کشور و با هویت حقیقی و تصویر شخصی اساسی‌ترین مبانی اعتقادی جامعه را هدف گرفته و تحریف می‌نماید.

مشاهده عملکرد دین‌ستیزانه گروهک نهضت‌آزادی که نتیجه‌ای جز اسلام‌زدایی و غرب‌گرایی نخواهد داشت، یاد آن پیر فرزانه و یار سفرکرده را در اذهان زنده می‌کند که پس از اخراج این جریان از حاکمیت نظام مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران، صراحتا بیان فرمود؛ در صورت ادامه فعالیت این گروه در دولت، اسلام عزیز چنان سیلی از ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سربلند نمی‌‌کرد. (نامه حضرت امام (ره) علیه نهضت‌‌آزادی به وزیر کشور وقت)

گویا بنیانگذار کبیر جمهوری‌اسلامی‌ایران با چشم باطن چنین روزهایی را مشاهده می‌نمودند که در نامه تاریخی خود علیه نهضت‌آزادی صراحتا به نقش ولایی و حاکمیتی امیرالمومنین (ع) اشاره داشته و می‌فرمایند؛ "... نهضت‌آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند، از این‌جهت گفتارها و نوشتارهایی که آنها منتشر کرده‌اند، مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیرالمومنین (ع) را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذ بالله تخطئه (نموده)، بلکه مرتد بدانند!..."

همچنین در این نامه امام خمینی (ره) به خطر این گروهک اشاره داشته و می‌فرمایند؛ "... ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن‌کریم و احادیث شریفه و تاویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین (این فرزندان عزیز مهندس بازرگان) بیشتر و بالاتر است."

در پایان حضرت امام (ره) تصریح می فرمایند: "... نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح ازادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند، می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند."

آنچه مسلم است (و در مقاله اخیر یکی از سرکردگان نهضت ازادی قابل مشاهده است) دستور حضرت امام خمینی (ره) در خصوص برخورد قاطعانه با این گروهک به دلیل وجود انحرافات شدید در مبانی اعتقادی و اصول دینی این گروه بوده که نباید مورد غفلت نهادهای امنیتی، قضائی و فرهنگی کشور قرار گیرد.

چنین انحرافات عقیدتی است که این گروهک را در دشمنی و تقابل با حاکمیت اسلامی و مدل حکومتی ولایت فقیه (که نتیجه اجرای دستورات قطعی اهل بیت (ع) و خون دلهای علمای دین و شیعیان راستین طی صدها سال مبارزه می باشد) گستاخ نموده است.

این دشمنی به حدی است که سایت رسمی گروهک در ایامی نه چندان دور ولایت فقیه را مصداق بارز شرک به خداوند معرفی کرده بود که متاسفانه این جسارت نیز مورد برخورد جدی نهادهای مسئول قرار نگرفت.

علی ایحال جامعه اسلامی دینی و شیعی کشور انتظار به حقی از مسئولان دارند که با اقدامات دین ستیزانه گروهک نهضت آزادی برخورد مناسب صورت گرفته و حداقل در اولین گام جامعه دین مدار کشور روزانه شاهد جولان سرکردگان این گروهک از جمله ابراهیم یزدی، هاشم صباغیان، علی اصغر غروی و ... در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های خاص نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۲:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۲
الهم العن اول ظالم ظلم حق محمدوال محمدواخرتابع له علی ذالک
آخرین اخبار