در همايش ادبي سوختگان وصل صورت گرفت؛

تجليل از مادران شهدا

در همايش ادبي سوختگان وصل از مادران شهيدان حسين فهميده، پناهي محمودي و حجت الاسلام والمسلمين قمي تجليل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ي ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم همايش ادبي سوختگان وصل اين مراسم در تالار علامه اميني دانشگاه تهران با حضور خانواده هاي شهدا علي معلم دامغاني حجت الاسلام والمسلمين كلانتري نماينده نهاد رهبري در دانشگاه تهران دكتر قاليباف شهردار تهران، عليرضا قزوه رئيس دفتر آفرينش هاي ادبي حوزه ي هنري، عليرضا برقعي شاعر، مصطفي محدثي خراساني شاعر، وشركت كنندگان در اين همايش برگزار شد. 

دكتر كلانتري آينده نهاد رهبري در دانشگاه تهران در اين مراسم گفت:  خداوند را شاكريم در چنين روزي افتخار برگزاري همايش سوختگان وصل را به دانشگاه تهران ويژه تكريم مادران شهدا داد مادران شهيد پرور انسان ساز و الگو ساز هستند اين يك توفيق بزرگ الهي است. 

وي افزود: البته مادران شهدا در پيشگاه خداوند عالم و هستي از چنان جايگاهي برخوردارند كه فكر مي كنم انس و جن هم قادر به تشكر از مقام واقعي آنها نيستند اين برنامه يك عرض ادب ناچيزي و اعلام عشق و وفاداري به شهداي گران قدر است. 

نماينده نهاد رهبري در دانشگاه تهران ادامه داد: ما امروز واقفيم همه امنيت ما سربلندي اسلام و انقلاب اسلامي از سالها پيش تا قرن ها بعد مديون شهداي بزرگ است ما در برابر شهدا چيزي نيستيم كه بخواهيم تشكر كنيم. 

كلانتري تصريح كرد: برگزاري اين همايش ها به دليل بهره مندي از روح شهداي بزرگ در مسير الهي شدن انجام وظيفه و پيروي از راه عظيميست كه شهدا پيش پاي انسان گذاشتند. 

وي با اشاره به مقام والاتر مادران شهدا نسبت به شهيدان به خاطر صبرو استقامت و بردباريشان بيان كرد: شهيد با عشق و آگاهي و بصيرت در مقام شهادت گام گذاشته و به مقام والا دست پيدا كرده است اما بازماندگان در قفس خاكي بمانند صبرو استقامت كنند و از مسير شهيدانشان پاسداري مي كنند. 

كلانتري اظهار داشت: خداوند به انسانهايي كه صبر پيشه مي كنند به اينها بدون حساب و كتاب اجر و پاداش داده مي شود. 

يكي از اهداف برگزاري اين همايش ها زنده نگه داشتن ياد شهيدان است كه اگر سالهاي سال زنده باشيم بايد اين مسير را ادامه بدهيم. 

وي با اشاره به استمداد از ارواح شهدا براي ادامه دادن راهشان به عنوان هدف دوم برگزاري همايش بيان كرد: هدف سوم از برگزاري همايش سوختگان وصل انتقال ارزشهاي دفاع مقدس به نسلهاي جديد است كه نه در جريان 8 سال دفاع مقدس و نه فراز و نشيب هاي انقلاب بودند.

وي با اشاره به هجمه هاي دشمن به نسل جديد عنوان كرد: هدف چهارم از برگزاري همايش سوختگان وصل توليد بخشي از ادبيات دفاع مقدس به وسيله اين همايش است تاكنون آثار زيادي در اين همايش توليد شده كتابهايي كه يا شعر و يا داستان كوتاه هستند.

در ادامه اين مراسم علي معلم دامغاني به تجليل از مقام مادران شهدا پرداخت و افزود: شهيدان از دامن مادرانشان به اين مقام و مرتبه رسيدند رابعه و امسال رابعه با مادر شهيدان نسبتي نداشته و اقتداي مادران شهيدان به مادر بزرگترين شهيد عالم " حضرت فاطمه زهرا" در ادامه ي اين مراسم مصطفي محدثي خراساني با تقدير از مقام مادران شهدا به شعر خواني پرداخت.  

همچنين در اين مراسم از مادران شهيدان حسين فهميده، پناهي ، محمودي، حجت الاسلام و المسلمين قمي به عنوان عضوي از خانواده شهدا توسط حجت الاسلام والمسلمين كلانتري، دكتر قاليباف شهردار تهران، و چمران تجليل شد. 


برچسب ها: مادران ، شهدا ، فهمیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.