براساس نظرسنجي جروزالم پست؛

کاهش قابل توجه ميزان حمايت يهوديان آمريکايي از حمله به ايران

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نوشت، ميزان حمايت يهوديان آمريکايي از حمله نظامي آمريکا به ايران به مقدار قابل توجهي کاهش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، کميته يهوديان آمريکا در نظرسنجي سالانه‌ خود اين سؤال را بار ديگر از يهوديان آمريکايي پرسيده است: اگر روش ديپلماسي (مذاکرات) با ايران شکست بخورد، آيا شما از حمله نظامي آمريکا به ايران حمايت مي‌کنيد يا نه؟ در نظرسنجيِ سال گذشته‌ ميلادي، 64.1 درصد از يهوديان آمريکايي به اين سؤال پاسخ مثبت داده و از حمله نظامي آمريکا به ايران اعلام حمايت کرده بودند. اين در حالي است که در نظرسنجيِ سال 2013 ميلادي (امسال) اين رقم با کاهشي قابل توجه به 52 درصد رسيده است. 

در نظرسنجيِ امسال، 24 درصد از پاسخگويانِ يهوديِ آمريکايي از حمله آمريکا به ايران به شدت حمايت کردند و 28 درصدشان فقط تا حدي از اين کار اعلام حمايت کردند. اين در حالي است که در نظرسنجي سال 2012 ميلادي 28 درصد از يهوديان آمريکايي از حمله آمريکا به ايران شديداً حمايت کرده و 36.1 درصد، تاحدي حمايت کرده بودند. اينرو مشخص مي‌شود که از شمار يهودياني که تاحدي از حمله آمريکا به ايران حمايت مي‌کردند، به شدت کاسته شده است.
 
يکي ديگر از مسائلي که اين نظرسنجي حاکي از آن بود، کاهش اعتماد يهوديان آمريکايي به روش مديريت امور مربوط به امنيت ملي آمريکا توسط باراک اوباما، رييس جمهور اين کشور بود. در سال 2012 ميلادي، 76.8 درصد از يهوديان آمريکايي به نحوه مديريت امور امنيت ملي اين کشور توسط باراک اوباما ابراز اطمينان و اعتماد کرده بودند، اين در حالي است که در نظرسنجي امسال، اين رقم به 67 درصد کاهش يافته است. 

يهوديان آمريکايي که به نظرسنجيِ يادشده پاسخ داده اند، همچنين در رابطه با نامزدهاي احتماليِ انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ميلادي، بيشترين تمايل را به هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه پيشين اين کشور نشان داده اند.

ميزان استقبال يهوديان آمريکايي از نامزديِ احتمالي شخصيت‌هاي برجسته‌ي آمريکايي به ترتيب به شرح زير بود: هيلاري کلينتون: شصت درصد؛ جو بايدن، معاون رييس جمهور آمريکا: چهل و پنج درصد؛ جان کري، وزير امور خارجه آمريکا: چهل درصد؛ و کريس کريستي، فرماندار ايالت نيوجرسي: سي و هفت درصد؛ سناتورِ جمهوريخواه، رند پال: بيست درصد. 

اين نظرسنجي به صورت آنلاين (برخط) و از طريق شبکه اينترنت از 1034 يهوديِ آمريکايي، ميان 30 سپتامبر و 15 اکتبر انجام شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار