قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام جامع ایمنی و بهداشت کار باید ساختار لایه ای داشته باشد و مردم در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید ابوالحسن فیروز آبادی، در کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار و حوادث کارگاه های ساختمانی که امروز در سالن تلاش برگزار شد، با تاکید بر ساختار لایه ای برای نظام ایمنی و بهداشت تصریح کرد: باید بتوانیم لایه های مناسبی را جهت ایجاد ایمنی و لایه های مناسبی را در بازرسی ایجاد کنیم و تا جایی که ممکن است این امور را به مردم واگذار کنیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه اجرای پروژه های ساختمانی بدون در نظر گرفتن ایمنی و بهداشت کار  معنا ندارد تاکید کرد: ساخت پروژه ساختمانی بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی قابل اجرا نیست.
 سید ابوالحسن فیروز آبادی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد کرامت انسان گفت: انسان موجودی عقلانی و اجتماعی است و برای حفظ زندگی جمعی خود که مبتنی بر ابزار و تکنولوژی است نیازمند حفاظت از خویشتن است که یکی از نمود های آن حفاظت از خود در محیط کار است.
قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: ما به عنوان مسئولان ذیربط وظیفه داریم به نظام مهارت سامان ببخشیم چون عدم مهارت افراد و عدم آگاهی آنها از مسائل ایمنی برای اقتصاد کشور نیز آسیب زاست.

وی اعلام کرد: یکی از اعضای هیئت امنای تامین اجتماعی از تشکل کارگران ساختمانی است و این نشانه خوبی برای اصلاح نظام بیمه ای به نفع کارگران است.

 فیروز آبادی تاکید کرد: در هر حکومتی، دولت می تواند در سه نظام آموزشی، بیمه ای و نظام تایید صلاحیت نقش داشته باشد و دولت باید در حوزه تایید صلاحیت از طریق بازرسی هایی که صورت می گیرد صراحتاً وارد عمل شده و در این زمینه نیز حداکثر تطابق با قانون را داشته باشد.
 
 
شایان ذکر است در کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار-حوادث کارگاه های ساختمانی ، بازرسان کار تمام استان های کشور در این کارگاه دو روزه به بحث و تبادل نظر درباره موضوع کارگاه می پردازند./ف
 

برچسب ها: نظام ، جامع ، ایمنی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار