لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه پکن:/7

هیچگاه این مقدار فکر سیاسی در بین جوانان دنیا رسوخ نکرده بود

رئیس مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی پکن گفت: در تمام ادوار حیات بشر نداشته‌ایم که این مقدار فکر سیاسی در بین جوانان دنیا رسوخ کرده باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین؛ علی لاریجانی در نخستین روز از سفر رسمی خود به چین در اجتماع دانشجویان دانشگاه مطالعات خارجی پکن حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

یکی از دانشجویان چینی رشته زبان فارسی این دانشگاه سخنان رییس مجلس ایران را دل انگیز و تاثیر گذار خواند و پرسید وظیفه جوانان در روابط ایران و چین چیست؟

لاریجانی گفت: به عنوان نماینده ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اولین مکان را برای سفر خود بازدید و سخنرانی از دانشگاه انتخاب کردم که نشان دهنده توجه ما به علم و دانش است.

وی افزود: محیط دانشگاه مهمترین جایی است که می‌تواند فضای سیاسی دنیا را متاثر کند.

وی گفت: در تمام ادوار حیات بشر نداشته‌ایم که این مقدار فکر سیاسی در بین جوانان دنیا رسوخ کرده باشد.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: دنیای امروز دنیای بیداری در سطح قشر جوان است و شما دانشجویان و جوانان هستید که می توانید آینده روشن و مستحکم تری برای روابط دو کشور کهن ایران و چین رقم بزنید.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران و چین دشمنان مشترکی و قداری دارند ؛ افزود: ما باید ظرفیت های دو کشور را برای توسعه روابط بشناسیم و به توطئه های دشمنان نیز توجه داشته باشیم.

رییس مجلس در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که در مورد آینده روابط ایران و چین سوال کرد گفت: من معتقدم زمینه های همکاری ایران و چین که در دوسوی قاره مهم آسیا قرار گرفته اند به خصوص از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد مسیر توسعه روابط ایران و چین در سالهای اخیر بسیار خوب بوده و اکنون حجم تجارب بین دو کشور به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است که قابل گسترش نیز هست.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه من به آینده روابط ایران چین بسیار مثبت است.

پرفسور هان جن رییس این دانشگاه نیز از طرف دانشجویان تابلویی به رسم یادبود و با معنی آرزوی سلامتی و سعادت به رییس مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، دانشجویان ، پکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار