افتخاری در دیدار با جمعی از بانوان افغانی:

زنان مسلمان با اتحاد صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند

نماینده مردم تهران در دیدار با جمعی از بانوان افغانی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یک صدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جمعی از بانوان افغانی ظهر امروز سه‌شنبه (7/8/92) با لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار افتخاری با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: بین دو کشور قرابت‌های فراوانی وجود دارد که مهمتر از همه، اشتراک دینی مشکلات پیرامون وضعیت معیشتی و تحصیلی افغان‌های مقیم ایران مرتفع شده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به بحث تبادل قوانین و تجربیات فی‌مابین دو کشور افزود: ما قوانینی حمایتی در مورد زنان و کم به خانواده شهدا و جانبازان داریم که می‌توانیم به یکدیگر منتقل نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یک صدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

در ادامه این دیدار، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، با اشاره به تشکیل گروه پارلمانی دوستی ایران و افغانستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم با فعالیت این گروه، تعامل و همکاری فی‌مابین دو کشور بیش از پیش، ادامه یابد.

خانم نفیسه منصف، رئیس اداره عمومی افغانستان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران طی سال‌های گذشته گفت: در دوران جنگ افغانستان، ملت ایران همواره به عنوان یک دوست و برادر، حامی ملت افغانستان بوده و این حمایت‌ها و مساعدت‌ها تاکنون نیز ادامه یافته است.

وی در پایان با تاکید بر توانمندی‌های بانوان ایرانی افزود: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و سیاسی دستاوردهای فراوانی داشته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانوان ، افغانی ، افتخاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار